۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۵۷
کد خبر: 81501999
T T
۰ نفر
استاندار قزوين: 22 بهمن سال 57 روز تحقق وعده هاي الهي بود

قزوين-ايرنا- استاندار قزوين، 22 بهمن سال 57 را يوم الله و روز تحقق وعده هاي الهي خواند و گفت: ما بايد اين روز را با حضور پررنگ خود در راهپيمايي به شايستگي گرامي بداريم.

به گزارش ايرنا، 'مرتضي روزبه' روز سه شنبه در آيين افتتاح مدرسه 12 كلاسه نيرومحركه الوند كه به مناسبت دهه مبارك فجر در شهرستان البرز برگزار شد، افزود: 22 بهمن سال 57 روز بسيار مهمي است و عيد ملي و ديني ملت ايران محسوب مي شود.

وي با تاكيد براينكه 22 بهمن روز ساده و كوچكي نيست، خاطرنشان كرد: بايد اين روز را بسيار گرامي بداريم و در راهپيمايي سالروز پيروزي انقلاب اسلامي حضوري گسترده و با صلابت داشته باشيم.

استاندار قزوين با بيان اينكه نبايد از اهميت راهپيمايي روز 22 بهمن غافل شويم، افزود: با حضور پررنگ و گسترده در راهپيمايي اين روز شكوه و عظمت نظام جمهوري اسلامي و تجلي اراده ملي را به جهانيان نشان مي دهيم.

وي، حضور مردم در صحنه از جمله راهپيمايي روز 22 بهمن را در قدرت نمايي ايران در سطح بين المللي بسيار مهم خواند و با بيان اينكه همين راهپيمايي هاي مردمي بود كه بساط رژيم ستم شاهي را برچيد و كمر آمريكا را شكست و تمام معادلات بين المللي را برهم ريخت، اضافه كرد: پس از انقلاب نيز حضور مردم در صحنه نقش مهمي در اقتدار جمهوري اسلامي ايران ايفا كرده است.

روزبه با دعوت از مردم استان قزوين براي حضور در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن، اظهاراميدواري كرد همچون دوره هاي گذشته ملت ايران اسلامي حضوري پرشور و آگاهانه در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي داشته باشند و يكبار ديگر براي تداوم حركت در مسير آرمان ها و ارزش هاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي تجديد بيعت كنند.

استاندار قزوين همچنين خطاب به گروه ها و جريان هاي سياسي گفت: نبايد فضا را در مسايل سياسي و اجتماعي غبار آلود كرد چراكه در اين صورت خدمات و دستاوردهاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي از چشم ها پنهان مي ماند.

اين مسوول در بخش ديگري از صحبت هاي خود با بيان اينكه به بركت پيروزي شكوهمند اسلامي تحول بزرگي در زيرساخت هاي آموزشي كشور و از جمله استان قزوين اتفاق افتاده است، گفت: بايد فضاي مدرسه هاي امروز را با سه،چهاردهه قبل مقايسه كنيم و شكرگزار نعمت انقلاب باشيم.

روزبه با بيان اينكه در دهه 70 شاهد فعاليت مدارس 6 شيفته در قزوين بوديم، اظهار كرد: امروز از اين شرايط دور شده ايم و در نقاط مختلف شهري و روستايي استان مانند ساير مناطق كشور شاهد ساخت مدارس با استانداردهاي روز هستيم.

*** فرهنگ مراقبت و نگه داري مدرسه بايد به دانش آموزان آموزش داده شود

وي با تاكيد بر اينكه بايد قدر نعماتي كه به بركت پيروزي انقلاب بدست آورده ايم را بدانيم، به معلمان توصيه كرد تا فرهنگ مراقبت و پاكيزه نگه داشتن مدرسه و امكانات آنرا براي دانش آموزان تبيين كرده و آموزش دهند.

نماينده عالي دولت در استان قزوين از فرهنگ نگه داري مناسب امكانات مدرسه به عنوان يك مهارت مهم كه فراگيري آن به دانش آموزان ضروري است ياد كرد و گفت: با اين اقدام دانش آموزان فرامي گيرند كه بايد در مراقبت و نگه داري مناسب وسايل و امكانات عمومي جامعه بكوشند.

روزبه اظهار كرد: در نظام آموزشي نوين مدارس ديگر خبري از خدمتكار نيست چرا كه دانش آموزان مي آموزند كه بايد فضاي مدرسه و امكانات آنرا به شكل شايسته و مناسب نگه داري كنند و به آن آسيبي نزنند.

وي اضافه كرد: اين فرهنگ كه مدرسه، خيابان و خانه را كثيف كنيم و منتظر تميز كردن آنها توسط خدمتكار، رفتگر شهرداري و مادر باشيم شيوه غلطي است كه بايد آنرا بوسيله تلاش معلمان تغيير دهيم.

*** صرف يكهزار و 500 ميليارد ريال براي جمع آوري و ساماندهي زباله در قزوين

استاندار قزوين با اشاره به صرف يكهزار و 500 ميليارد ريال به منظور جمع آوري و ساماندهي زباله در استان، گفت: اگر فرهنگ كاهش توليد زباله از جمله در مدارس افزايش پيدا كند ضمن حفظ محيط زيست خود، سالانه ميلياردها تومان در صرف هزينه هاي عمومي صرف جويي مي شود و با آن مي توان دهها و صدها مدرسه ساخت.

روزبه در ادامه از الوند به عنوان يكي از شهرهاي مهم استان قزوين ياد كرد و از اعضاي شوراي اسلامي اين شهر خواست تا در انتخاب شهردار جديد اين شهر به ويژگي ها و شاخص هايي چون تدين، پاكدستي و سلامت كار، تخصص و تجربه توجه كنند.

وي در پايان با تاكيد بر اينكه براي انتخاب شهردار نبايد موضوعاتي چون زد و بند و رفاقت مورد توجه باشند چرا كه اينها در قاموس مديريتي ما جايي ندارند، خاطرنشان كرد: اگر شهردار پيشنهاد شده از سوي شوراي اسلامي شهر الوند فاقد ويژگي هاي ياد شده باشد، حكم فرد مورد نظر را امضاء نخواهد كرد.

30130/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها