تهران - ایرنا - مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با بیان این كه ارسال ماهواره فجر به فضا نشان داد كه جوانان اسلامی می توانند به دوره اوج و شكوفایی تمدن اسلامی بازگردند گفت: امروز ایران و دیگر كشورهای اسلامی به دنبال احیای تمدن اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی اكبر ولایتی» روز سه شنبه در كنگره بین المللی هم اندیشی مهمانان خارجی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران و تنها انقلاب برخاسته از جهان اسلام و جهان سوم است كه همه اجزای آن متعلق به جهان سوم و مسلمانان است.

وی با اشاره به انقلاب فرانسه و انقلاب اكتبر روسیه اظهارداشت: جهان اسلام هیچ بهره ای از این انقلاب ها نبرد بلكه حاصل انقلاب فرانسه و اكتبر روسیه استعمار جهان اسلام بود.

رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از جنگ جهانی دوم دنیا به دو قطب شرق و غرب تقسیم شد و انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به وجود آمد كه شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی را سرداد و به دنبال آن بود كه سلطه غرب و شرق را نفی كند و این در شرایطی بود كه هیچ كشوری جرات سردادن چنین شعاری را نداشت.

ولایتی افزود: من به عنوان كسی كه 16 سال وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در زمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب بودم از امام می شنیدم كه سیره مستقل خود را حفظ كنیم و به ما توصیه می كرد مبادا طوری حركت كنیم كه متمایل به غرب یا شرق شوید.

رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم عراق، سوریه، لبنان و یمن در مقابل نفوذ بیگانگان ایستاده ‌اند و امیدواریم شیعه و سنی در كشورهای اسلامی مثل یمن، ید واحده باشند و جلوی نفوذ آمریكا و بیگانگان را بگیرند.

ولایتی افزود: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است كه پیروز شد، پیروز ماند و رو به جلو هم حركت می‌ كند چرا كه امام راحل و رهبر معظم انقلاب هیچ‌ گاه اجازه ندادند حتی شائبه وابستگی ایران به شرق و غرب به وجود بیاید.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب برخی افراد لاییك به امام(ره) خرده می ‌گرفتند كه چرا مسئله صدور انقلاب را مطرح می‌ كنید كه ایشان می گفتند انقلاب صادر شده زیرا انقلاب ما انقلاب در فكر و فرهنگ است و كسی نمی ‌تواند مانع از نفوذ فرهنگ و فكر شود.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با اشاره به اظهارات وزیر خارجه سابق امریكا درباره مورد داعش، گفت: كسانی كه سر كودكان و گروگانگیران خود را می ‌برند و تصاویر این رفتار توسط رسانه ‌های غربی به وضوح نشان داده می شود می خواهند اعلام كنند كه گروه‌ هایی مانند داعش داعیه ‌دار حكومت اسلامی هستند.

ولایتی افزود: داعش مانند همان گروه‌ های افراطی است كه در گذشته نیز ظاهری اسلامی داشتند و مانند منافقین صدر اسلام هستند.

وی به توطئه غرب و آمریكا در زمینه جلوگیری از رشد اسلام و ارزش های اسلامی اشاره كرد و گفت: آن ها سعی می ‌كنند افراط ‌گرایی را در جهان اسلام كه مركز خیزش مسلمانان برای بازگشت به امت پیامبر(ص) است ایجاد كنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اخیرا شاهد هستیم كه در كشورهای غربی و اروپایی بیش از هر زمان دیگری به زنان مسلمان در زمینه حفظ آموزه ‌های اسلامی و حجاب سخت می‌ گیرند زیرا آن ها نگران ارزش‌ های اسلامی هستند و این درحالی است كه در اكثر كشورهای غربی و اروپایی، اسلام دین دوم پس از مسیحیت است.

ولایتی اظهارداشت: وظیفه همه ما است كه با كسانی كه دنبال چنین تفكری و به دنبال احیای آن هستند مبارزه كنیم وچهره رحمت اسلامی را به جهان نشان دهیم.

وی خاطرنشان كرد: به رغم توطئه‌ های فراوان علیه جهان اسلام و به خصوص دارالاسلام و ام‌ القرای آن یعنی ایران افتخار می‌ كنیم كه ایران از كشورهای مسلمان حمایت می ‌كند و از فلسطین و گروه‌ های اسلامی كه به دنبال نشان دادن چهره واقعی از اسلام هستند حمایت می‌ كنند.

رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز ایران در حمایت از فلسطین در خط مقدم است و هیچ كشور مسلمانی در این زمینه از او پیشی نگرفته است.

ولایتی افزود: غرب و آمریكا در مساله هسته ‌ای از ما بهانه می ‌گیرند البته موضوع آن ها فقط هسته‌ ای نیست و ما بارها گفته ‌ایم براساس فتوای رهبر معظم انقلاب استفاده از سلاح هسته‌ ای حرام است و می ‌خواهیم از این انرژی و صنعت به عنوان انرژی در آینده استفاده كنیم.

وی ادامه داد: اگر این انرژی تنها در اختیار آمریكایی ‌ها و اروپایی ‌ها باشد آن ها تا مسلمانان را تحت سلطه و فشار قرار ندهند اجازه استفاده از این انرژی را به آن ها نخواهند داد لذا ایران در این مسیر ایستاده است و به حق خود پایبند است.

مشاور اموربین الملل رهبر معظم انقلاب همچنین به ارسال ماهواره فجر به فضا گفت: ماهواره ‌ای كه چند روز پیش توسط ایران به فضا فرستاده شد جزو افتخارات همه جهان اسلام است بنابراین ایران در حوزه‌ های فضایی، دفاعی و هسته‌ ای به فعالیت ‌های خود ادامه می ‌دهد و این كشورها نمی توانند با زور مانع از پیشرفت ایران شوند.

ولایتی افزود: ارسال ماهواره فجر به فضا نشان داد كه جوانان اسلامی می توانند به دوره اوج و شكوفایی تمدن اسلامی بازگردند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضا و هسته ای به كار خود ادامه می دهد و از فشارها نمی هراسد.

سیام*9254** 1553
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست