۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۴۹
کد خبر: 81500262
T T
۰ نفر
ایران كارخانه سیمان سروآسول را رسما تحویل ونزوئلا می دهد

تهران - ایرنا - سازمان ایمیدرو اعلام كرد: كارخانه سیمان سرواسول ونزوئلا كه توسط مهندسان و متخصصان ایرانی ساخته شده پس از سه ماه تولید آزمایشی 21 بهمن ماه جاری (فردا) با حضور مقامهای دو كشور افتتاح و رسما تحویل وزارت صنعت ونزوئلا می شود.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ظرفیت تولید كارخانه سرواسول ونزوئلا یك میلیون تن در سال (سه هزار و 300 تن در روز) است كه دولت ونزوئلا 273 میلیون یورو برای آن سرمایه گذاری كرد.

مجری و پیمانكار كارخانه یادشده شركت ایرانی احداث صنعت وابسته به سازمان ایمیدرو است.

كارخانه سیمان سروآسول ونزوئلا قرار است همزمان با ایام دهه فجر با حضور مهدی كرباسیان رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو، وزیر صنعت ونزوئلا، مدیرعامل شركت احداث صنعت و مهندسان و كاركنان ایرانی و ونزوئلایی به طور رسمی روز سه شنبه (فردا) افتتاح شود.

كارخانه مزبور طی سه ماه گذشته تولید سیمان و كلینكر را آغاز كرد و مراحل آزمایشی و پیش تولید را با موفقیت پشت سر گذاشت.

براساس این گزارش، 30 شركت مهندسی ایرانی در اجرای طرح سیمان ونزوئلا حضور داشتند كه نشان دهنده توانمندی بالای متخصصان كشور در صدور خدمات فنی و مهندسی است.

این طرح یكی از پروژه های سازمان ایمیدرو كه پس از استقرار دولت تدبیر و امید از ركود خارج و عملیات اجرایی آن با سرعت پیگیری و نهایی شد و سرانجام در سفر شهریور ماه وزیر صنعت، معدن و تجارت به ونزوئلا به صورت آزمایشی شروع به كار كرد.

جمهوری اسلامی ایران با تجاربی كه در زمینه ساخت و اجرای پروژه های سیمان در داخل كشور كسب كرده، حضور در عرصه بین المللی را به عنوان فرصت جدیدی برای صدور خدمات فنی و مهندسی و كسب اعتبار ملی و منطقه ای فراهم كرده و توانمندی خود را در این زمینه به اثبات رسانده است.

كارخانه یك میلیون تنی سروآسول در ونزوئلا كه توسط مهندسان شركت احداث صنعت ساخته شده، نمایشی از توانمندی متخصصان ایران در آمریكای لاتین است.

استفاده از غبار گیرهای كیسه ای از جمله ویژگی‌های كارخانه سیمان ونزوئلا در مقایسه با دیگر طرح‌های سیمانی محسوب می شود كه برای جلوگیری از آلودگی هوا و محیط زیست به اجرا گذاشته شده، غبارگیرهای كیسه ای یا بگ هاوس (Bag house) روش نوین است.

ایران دارای 72 واحد تولید سیمان با ظرفیت 80 میلیون تن است كه سال گذشته افزون بر 18 میلیون تن از سیمان تولید به بیش از 30 كشور جهان صادر شد.

اقتصام(1)1559**1558
۰ نفر