۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۲۰
کد خبر: 81499935
T T
۰ نفر
نماینده ارامنه در مجلس:سازمان حقوق بشر اطلاعات غلطی از وضع اقلیت های دینی در ایران دارد

بجنورد - ایرنا - نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حقوق بشر از اوضاع اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران اطلاعات درستی ندارد.

به گزارش ایرنا 'كارن خانلری' روز دوشنبه در جشن انقلاب دانشجویان دانشگاه بجنورد، اظهار كرد: گزارشهای حقوق بشر در خصوص اقلیت های دینی تنها در كنار مسائل سیاسی مطرح می شود و در این گزارش ها همواره نوعی دشمنی با ملت ایران قابل مشاهده است.

وی افزود: هرگاه اعلام می كنیم كه اقلیت ها در جمهوری اسلامی ایران در كمال آرامش زندگی می كنند، دشمنان واكنش های خصمانه ای به این نوع اظهارات ما نشان می دهند.

نماینده ارامنه حوزه انتخابیه تهران و شمال كشور در مجلس شورای اسلامی گفت: این آرامش هم با آموزه های دینی عجین شده و مردم ایران با اقلیت های دینی در كنار هم و بدون مشكل به طور مسالمت آمیزی زندگی می كنند.

وی افزود: این در حالی است كه معمولا در گزارش های حقوق بشر به علت اینكه یك دشمنی ایدئولوژیك وجود دارد، این مسائل را طور دیگری مطرح می كنند.

وی اظهار كرد: گزارش های ارایه شده از سوی حقوق بشر، عمدتا ساختگی و بدون پایه علمی است و حتی در درجه علمی پایین قرار دارد.

وی با بیان اینكه هیچ گزارشی در خصوص كشور ایران بر پایه علمی تدوین نشده، افزود: با وجود اینكه تیم های زیادی در سازمان حقوق بشر وجود دارد اما این تیم ها هیچ گاه در خصوص مسائل ایران تحقیق نمی كنند و مطالعه ای نیز ندارند.

وی اظهار كرد: حتی آنان در درج گزارش های مربوط به كشورمان از منابع و ماخذ نادرست استفاده می كنند.

وی گفت: یك شگردی كه در بیشتر گزارش های مربوط به ایران وجود دارد آن است كه ایران هیچ گاه با كشورهای همجوار مقایسه نمی شود.

وی افزود: آشكارا می توان دریافت كه هدف از مباحث حقوق بشری كه مطرح می شود كمك به بهبود شرایط نیست بلكه هدف آنان تنها اعمال فشار بر ایران است.

وی با بیان اینكه مسیحیت در ایران در زمان های بسیار دور وجود داشته است، گفت: این در حالی است كه سازمان حقوق بشر چنین ادعا می كند كه مسیحیان ایران مربوط به دوره های اخیر هستند.

نماینده اقلیت ارامنه در مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: در كشور ما 10نوع مجموعه كلیسا قانونی و دارای پروانه وجود دارد كه این كلیساها مربوط به جامعه ارامنه و آشوریان است.

وی گفت: حتی در كشور ما رومی ها، یونانی ها، كره ای ها نیز دارای كلیسا هستند و به قدری به این اقلیت ها اهمیت داده می شود كه حتی در مجلس برای آنان كرسی نمایندگی منظور شده است.

رییس دانشگاه بجنورد نیز در سخنانی گفت: قبل از انقلاب سیاست در كشور نخبه گرایانه بود و تنها عده ای خاص به سیاست می پرداختند.

دكتر 'احمد محقر' افزود: اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست توده ای شد كه این امر هنر انقلاب اسلامی و بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی اظهار كرد: هم اكنون تمامی اقشار مختلف جامعه نسبت به وضعیت كشور اظهار نظر كرده و حتی تحلیل می كنند كه این امر یك نقطه قوت برای نظام و كشور است.

جشن انقلاب با حضور دانشجویان و مسوولان در سالن اجتماعات دانشكده هنر دانشگاه بجنورد برگزار شد. ك/2

3007/6042/5132
۰ نفر