۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۴۶
کد خبر: 81497037
T T
۰ نفر
زاهدي: با راه اندازي طرح هاي فولاد و پتروشيمي كرمان فارغ التحصيل بيكار نخواهيم داشت

كرمان - ايرنا - رييس مجمع نمايندگان استان كرمان در مجلس شوراي اسلامي گفت: با راه اندازي طرح هاي فولاد بوتيا و پتروشيمي فجر كرمان، ديگر فارغ التحصيل دانشگاهي بيكار نخواهيم داشت.

به گزارش ايرنا، محمدمهدي زاهدي روز شنبه در جشن انقلاب ويژه جامعه كار و توليد استان كرمان افزود: اشتغال ايجاد شده توسط اين دو طرح به ميزاني است كه حتي مي توان نيروي كار را وارد استان كرد.

وي تصريح كرد: نخستين بار مجوز كلي راه اندازي پتروشيمي را گرفتيم و مجوز خوراك آن نيز صادر شد كه با بهره برداري از اين طرح براي چهار هزار و 500 نفر به صورت مستقيم و براي 40 هزار نفر به صورت غيرمستقيم اشتغال ايجاد خواهد شد.

وي گفت: همچنين عمليات اجرايي فولاد بوتيا دو سال پيش آغاز و كارهاي احداث نيروگاه آن نيز انجام شده است.

نماينده مردم كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: واگذاري معادن در استان با رانت و رفاقتي بوده است، معادن بسياري بدون بهره برداري واگذار شد و فقط خام فروشي مي شوند.

وي افزود: تا 20 روز آينده ساماندهي معادن را به صورت علني اعلام مي كنيم تا همه در جريان معادن استان قرار گيرند و به واگذاري اين معادن به افراد ذيصلاح فني و مهارتي كمك شود.

زاهدي، بيان كرد: اگر اين معادن توسط افراد كاردان و حرفه اي فعال شوند كمك بسياري به اشتغالزايي در استان خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه بحران بيكاري بسياري از جوانان فارغ التحصيل ما را اذيت مي كند، گفت: بايد براي حل اين مشكل كارهاي ملي و استاني انجام دهيم.

وي افزود: در مورد مسائل ملي در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي بنا را بر اين گذاشتيم كه آموزش عالي را به سمت آموزش مهارتي هدايت كنيم كه اين كار در آموزش و پرورش آغاز شده و در مهرماه سال آينده 50 درصد آموزش ها در آموزش و پرورش مهارتي شده است.

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: همچنين برخي دانشگاه ها مانند علمي و كاربردي اين كار را آغاز كرده تا فارغ التحصيلان ما با مهارت باشند.

وي ضمن گراميداشت ايام الله دهه فجر افزود: نظامي كه برپا شد تمامي جهان را فرا گرفته و شايد باور نمي كرديم كه اين انقلاب آنقدر ريشه بدواند كه به دنبال اين باشند در اين نظام مردم سالاري ديني چه مي گذرد.

زاهدي گفت: با وجود تمام مكر و حيله هاي دشمنان نظام از آمريكا تا سران مرتجع عرب مانند عربستان، قطر، امارات و در بعضي موارد اردن و سايرين به همراهي رژيم غاصب صهيونيستي به اين نظام، اكنون جمهوري اسلامي ايران حرف اول را در منطقه مي زند و روز به روز قوي تر مي شود.

وي بيان كرد: انجام هر اقدامي در منطقه آنها را وادار مي كند كه نظر ايران را در رابطه با آن بدانند و در مذاكرات 5+1 اقتدار ايران را ديده اند.

وي تصريح كرد: از بركات انقلاب است كه سردار سليماني در عراق، سوريه و لبنان تدبير كند و حضور داشته باشد تا با مشاوره هايي كه مي دهد توطئه هاي منطقه عليه خود آنها ساري و جاري شود كه بايد قدردان اين انقلاب باشيم.

نماينده مردم كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: در جريان توسعه هاي علمي كشور هستم و بر اساس برخي پايگاه هاي اطلاعات علمي در جهان، ما در برخي علوم رتبه هاي اول و دوم جهان را داريم.

وي با بيان اينكه در برخي شاخه هاي علمي رتبه هاي برتر جهان را داريم، گفت: در سيستم هاي فازي رتبه سوم، در سلول هاي بنيادين رتبه سوم تا پنجم، در نانوفناوري و هسته اي و هوافضا رتبه زير 10 را در جهان داريم.

زاهدي، تصريح كرد: ماهواره فجر توسط موشكي به بالا رفت كه تكنولوژي ساخت آن موشك بسيار پيشرفته و هدايت آن از طريق كنترل زميني است.

7443/3028

سرخط اخبار استان‌ها