۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۴
کد خبر: 81490613
T T
۰ نفر
لوفیگارو: تقاضای خرید قرآن در فرانسه به شدت افزایش یافته است

تهران- ایرنا- روزنامه فرانسوی لوفیگارو از افزایش قابل توجه تقاضای خرید قرآن مجید و دیگر آثار اسلامی به زبان فرانسه در هفته های اخیر در این كشور خبر داد.

در حالی كه در پی حملات تروریستی پاریس، رسانه ها تلاش كردند تا با تاكید بر مسلمان بودن مهاجمان چهره اسلام را مخدوش كنند، بازار خرید و فروش كتاب های اسلامی در فرانسه رونق گرفته و میزان فروش ترجمه های فرانسوی قرآن مجید و دیگر آثار اسلامی ترجمه شده به این زبان، افزایش یافته است.

'فرانسوآ مایو' (François Maillot) مدیرعامل بزرگترین شبكه تهیه و توزیع و فروش كتاب های عمومی و مذهبی 'لا پروكور' به لوفیگارو گفت: از زمان حمله تروریستی به نشریه فكاهی 'شارلی ابدو'، تقاضای خرید قرآن به شدت افزایش یافته و مردم ترجمه های خوب فرانسوی از كتاب مقدس اسلام را سفارش می دهند.

این روزنامه فرانسوی نوشت: قرآن طی 26 روز گذشته در فهرست یكصد كتاب پر فروش سایت 'آمازون' بزرگترین فروشگاه اینترنتی كتاب، قرار گرفته است.

مایو افزود: كتاب های 'خلاصه تاریخ اسلام برای همه' ترجمه 'آنتوئین اسفر'، 'توضیح اسلام برای كودكان و والدین' ترجمه 'طاهر بن جلون' و ' توضیح قرآن برای جوانان' ترجمه 'رشید بانزین' نیز در روزهای گذشته فروش قابل توجهی داشته اند.

پیشتر نیز مسوول بخش ادیان در كتابخانه تخصصی پاریس، دو برابر شدن فروش نسخه های قرآن كریم را در مدتی كوتاه غافلگیر كننده خوانده و اعلام كرده بود: فرانسوی ها برای درك محتوا و پی بردن به مفاهیم قرآن تمایل زیادی نشان می دهند.

اروپام ** 9053**1485**5981
۰ نفر