۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۰۳
کد خبر: 81486067
T T
۰ نفر
توصیه‌ به استفاده زایران از ماسك در ایام عمره مفرده

تهران - ایرنا -رئیس مركز پزشكی حج و زیارت ضمن تاكید بر رعایت بهداشت فردی از سوی زائران گفت: توصیه ما به زائران این است برای پیشگیری از بروز بیماری در حرم‌ها بویژه در زمان های شلوغی از ماسك استفاده كنند.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، «سید علی مرعشی» رئیس مركز پزشكی حج و زیارت ازدحام و فشردگی جمعیت زایران در مسجد النبی (صلی‌الله علیه واله) و مسجدالحرام را یكی از علت‌های ابتلا و سرایت بیماری‌های تنفسی و سرماخوردگی دانست.

وی با اشاره به اینكه سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی بیشترین علت مراجعه زائران به مراكز درمانی است، گفت: از آنجایی كه زائران سایر كشورها با فرهنگ‌ها و آداب مختلف در عمره حضور دارند، احتمال سرایت بیماری‌ها بویژه بیماری‌های تنفسی در مكه و مدینه بسیار زیاد است.



*** زائران صبح ‌ها در مدینه منوره پوشش گرم مناسب داشته باشند

وی ضمن تأكید بر رعایت بهداشت فردی از سوی زائران گفت: در این فصل آب و هوای مدینه منوره بسیار متغیر است و زائران زمانی كه برای اقامه نماز صبح و زیارت بقیع صبح‌ها به حرم مشرف می‌شوند، با هوا و وزش باد سرد مواجه می‌شوند.

وی به زائران توصیه كرد، برای جلوگیری از سرماخوردگی، صبح‌ها در مدینه پوشش گرم مناسبی داشته باشند.

دكتر مرعشی با اشاره به اینكه گرد و غبار موجود در مسجدالحرام و فضای اطراف آن، ناشی از عملیات عمرانی طرح توسعه حرم و همچنین مواد ضد عفونی كننده استفاده شده برای شستشوی سنگ‌های كف مسجدالنبی (صلی‌الله علیه واله) و مسجد الحرام از دیگر علل ابتلای زائران به بیماری‌های تنفسی است، به زائران توصیه كرد: علاوه بر استفاده از ماسك در حرم ها، از سجاده‌های شخصی استفاده كنند.

وی همچنین به زائران توصیه كرد: در طول سفر از پیاده روی‌های طولانی مدت غیر ضروری پرهیز كرده و استراحت كافی داشته باشند و به میزان كافی از مایعات استفاده كنند.



***زائران مسن و بیمار برای انجام مناسك عمره در بدو ورود به مكه عجله نكنند

رئیس مركز پزشكی حج و زیارت در پایان گفت: توصیه اكید ما به عمره گزاران و مدیران كاروان‌ها این است كه زائران مسن و ناتوان و زائرانی كه بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند، از انجام دادن مناسك عمره در بدو ورود به مكه مكرمه جداً خودداری و انجام اعمال را به زمان مناسب پس از استراحت كافی موكول كنند.

وی ادامه داد:‌ زائران در زمان انجام اعمال در صورت خستگی استراحت كوتاهی میان هر یك از بخش‌های مناسك داشته باشند.

اجتمام**3377**1436
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه