به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا، حسين انتظامي افزود: روح حاكم بر سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي، توجه، باور و حمايت از صنايع و توليدات داخلي است.
به گفته وي، اين نگاه درون زا علاوه بر جنبه هاي ملّي، خودباورانه و استحكام اقتصاد كشور به اشتغالزايي نيز كمك مي كند.
بر اساس گزارش روابط عمومي معاونت مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، انتظامي اضافه كرد: هر بخشي از مديريت كشور بايد ببيند در جهت هم افزايي با اين سياست كلّي، چه سياست ها يا اقداماتي بايد انجام دهد.
وي گفته وي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خود را در حوزه هاي فرهنگ سازي براي اين رويكرد، مسئول مي داند.
معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد اظهار كرد: بر اساس بسته حمايتي كه ابتداي امسال اعلام شد رسانه هايي كه موضوع آنان و حجم اكثر خروجي آنان تقويت كننده هر يك از محورهاي 24 گانه اقتصاد مقاومتي باشد، يارانه سه برابري مي گيرند.
انتظامي توضيح داد:دوره هاي آموزشي فشرده براي سردبيران و دبيران اقتصادي رسانه هاي اصلي كشور با همين هدف صورت گرفت تا مفاهيم و پايه هاي اين رويكرد، ابتدا براي خود رسانه ها روشن شود تا بتوانند با اثربخشي بيشتري حركت كنند.
معاون وزير ارشاد با اشاره به بازنگري در قانون تبليغات گفت: پيشتر حضور چهره هاي ورزشي و هنري در انواع تبليغات ممنوع بود. اما اخيراً اين ضوابط مورد بازنگري قرار گرفت و حضور اين چهره ها در تبليغ «صنايع و توليدات داخلي»، مجاز شد تا با استفاده از اين ظرفيت به توسعه بازار اين صنايع كمك كند.
انتظامي ادامه داد: البته طبيعي است كه ساير ضوابط از جمله معارض نبودن با فرهنگ اسلامي و ايراني براي همه نوع تبليغات و از جمله اين نوع تبليغات، جاري است و نظارت خواهد شد. بعلاوه در ضوابط جديد و با توجه به ضرورت رعايت حقوق كودكان، از اين نوع تبليغات براي محصولاتي كه مصرف كننده آن عمدتاً كودكان هستند نمي توان استفاده كرد.
فراهنگ**1355**1027
چهره هاي ورزشي و هنري مجاز به حضور در تبليغات توليدات داخلي شدند
۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۱۳
کد خبر:
81485759
تهران-ايرنا-معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: با تغيير و بازنگري در ضوابط مربوط به تبليغات، حضور چهره هاي ورزشي و هنري در تبليغ صنايع و توليدات داخلي مجاز شد؛ تا با استفاده از اين ظرفيت به توسعه بازار صنايع ملي كمك شود.