۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۱۳
کد خبر: 81485759
T T
۰ نفر
چهره هاي ورزشي و هنري مجاز به حضور در تبليغات توليدات داخلي شدند

تهران-ايرنا-معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: با تغيير و بازنگري در ضوابط مربوط به تبليغات، حضور چهره هاي ورزشي و هنري در تبليغ صنايع و توليدات داخلي مجاز شد؛ تا با استفاده از اين ظرفيت به توسعه بازار صنايع ملي كمك شود.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا، حسين انتظامي افزود: روح حاكم بر سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي، توجه، باور و حمايت از صنايع و توليدات داخلي است.

به گفته وي، اين نگاه درون زا علاوه بر جنبه هاي ملّي، خودباورانه و استحكام اقتصاد كشور به اشتغالزايي نيز كمك مي كند.

بر اساس گزارش روابط عمومي معاونت مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، انتظامي اضافه كرد: هر بخشي از مديريت كشور بايد ببيند در جهت هم افزايي با اين سياست كلّي، چه سياست ها يا اقداماتي بايد انجام دهد.

وي گفته وي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خود را در حوزه هاي فرهنگ سازي براي اين رويكرد، مسئول مي داند.

معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد اظهار كرد: بر اساس بسته حمايتي كه ابتداي امسال اعلام شد رسانه هايي كه موضوع آنان و حجم اكثر خروجي آنان تقويت كننده هر يك از محورهاي 24 گانه اقتصاد مقاومتي باشد، يارانه سه برابري مي گيرند.

انتظامي توضيح داد:دوره هاي آموزشي فشرده براي سردبيران و دبيران اقتصادي رسانه هاي اصلي كشور با همين هدف صورت گرفت تا مفاهيم و پايه هاي اين رويكرد، ابتدا براي خود رسانه ها روشن شود تا بتوانند با اثربخشي بيشتري حركت كنند.

معاون وزير ارشاد با اشاره به بازنگري در قانون تبليغات گفت: پيشتر حضور چهره هاي ورزشي و هنري در انواع تبليغات ممنوع بود. اما اخيراً اين ضوابط مورد بازنگري قرار گرفت و حضور اين چهره ها در تبليغ «صنايع و توليدات داخلي»، مجاز شد تا با استفاده از اين ظرفيت به توسعه بازار اين صنايع كمك كند.

انتظامي ادامه داد: البته طبيعي است كه ساير ضوابط از جمله معارض نبودن با فرهنگ اسلامي و ايراني براي همه نوع تبليغات و از جمله اين نوع تبليغات، جاري است و نظارت خواهد شد. بعلاوه در ضوابط جديد و با توجه به ضرورت رعايت حقوق كودكان، از اين نوع تبليغات براي محصولاتي كه مصرف كننده آن عمدتاً كودكان هستند نمي توان استفاده كرد.

فراهنگ**1355**1027
۰ نفر