۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۴۷
کد خبر: 81485315
T T
۰ نفر
امام جمعه بروجرد خواستار برخورد جدی دستگاه قضایی با مخلان امنیت شد

بروجرد- ایرنا- امام جمعه بروجرد با اشاره به شهادت سرگرد 'رحمان فتح الهی' پلیس وظیفه شناس بروجردی گفت: دستگاه قضایی باید با مخلان امنیت برخورد جدی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین 'حسن ترابی' در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: مردم بروجرد از مسوولان قضایی اشد مجازات برای فرد شرور مسلح را خواستارند.

وی با اشاره به اینكه شهادت سرگرد فتح الهی قلب مردم بروجرد را جریحه دار كرد، افزود: متاسفانه در ماه های اخیر اقداماتی با هدف مخدوش كردن چهره بروجرد توسط برخی اراذل و اوباش صورت گرفته كه نیازمند برخورد جدی دستگاه قضایی است.

امام جمعه بروجرد گفت: شهادت سرگرد فتح الهی یك بار دیگر این زنگ خطر را به صدا در آورد كه نباید سلاح جنگی در دست مردم باشد زیرا تا زمانی كه سلاح در دست مردم است نمی توان در بحث امنیت به شرایط مطلوب رسید.

وی با اشاره به اینكه نیروی انتظامی در اوج قدرت و اقتدار، آرامش و آسایش را برای مردم به ارمغان می آورد، گفت: سرگرد فتح الهی با داشتن غیرت دینی از جان خود برای حفظ جان مردم گذشت.

خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به آغاز سی و هفتمین بهار آزادی اشاره كرد و افزود: دهه فجر یادآور دوران مبارزات و مجاهدات ملت انقلابی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در سال 57 است.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی اضافه كرد: مردم ایران با بازگشت پیروزمندانه حضرت امام خمینی(ره) در 12 بهمن ماه 57 توانستند به صورت معجزه آسایی، دو هزار و 500 سال حكومت پادشاهی را پایان دهند.

وی انقلاب اسلامی را دوره ای جدید دانست كه باعث حیرت دنیا و الگویی برای مردم آزادی خواه جهان بویژه جوامع اسلامی شد.

امام جمعه بروجرد دهه فجر را از آن مردم دانست و گفت: مردم ایران اسلامی در دوران مبارزه و مجاهدت ندای امام خمینی(ره) را لبیك گفتند و انقلاب را به پیروزی رساندند لذا خود مردم باید عهده دار برگزاری جشن های پیروزی انقلاب باشند.

وی با اشاره به تدارك برنامه های مختلف فرهنگی و عمرانی در ایام الله دهه مبارك فجر توسط ادارت بروجرد افزود: حضور مردم باعث برگزاری هرچه باشكوه تر این برنامه ها می شود.

امام جمعه بروجرد در خصوص نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی اظهار كرد: در پی انتشار تصاویر اهانت آمیز به مقدسات اسلامی در یك نشریه فرانسوی و تشدید جریان ضد اسلامی و اسلام هراسی از سوی رسانه های غربی، حضرت آقا نامه مهمی خطاب به جوانان اروپایی و آمریكای شمالی مرقوم فرمودند.

بگفته وی این نامه متنی كوتاه اما فوق العاده تاثیر گذار، روشنگرانه و آگاهانه بود كه در شرایطی خاص، مخاطبین خاص داشت.

وی با اشاره به تلاش دولتمردان غربی در نشان دادن چهره ای غیر انسانی از اسلام افزود: به رغم 36 سال تلاش غرب برای اسلام هراسی، جمعیت زیادی از جوامع غربی به اسلام گرویدند.

امام جمعه بروجرد مبارزه با مفاسد اقتصادی را از اصلی ترین مطالبات مردم و رهبری از قوای سه گانه دانست و گفت: اقدام قاطع مسوولان دستگاه قضایی در رابطه با پرونده قضایی معاون اول دولت دهم ستودنی بود.

7189/7279