۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۲۸
کد خبر: 81484438
T T
۰ نفر
معاون وزير علوم: پنج هزار شركت دانش بنيان در پارك ها و مراكز دانش بنيان فعال است

اهواز - ايرنا - معاون پژوهش و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: پنج هزار شركت دانش بنيان در پارك ها و مراكز دانش بنيان كشور فعال هستند.

به گزارش ايرنا، 'وحيد احمدي' پنجشنبه در نشست روساي پارك هاي علم و فناوري و مديران مراكز رشد كشور در محل مهمانسراي شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي اهواز ، پارك ها و شركت هاي دانش بنيان را به عنوان عرضه كنندگان علم و فناوري به منظور رفع نيازها معرفي كرد و افزود:اين نگراني وجود دارد كه به علت عرضه زياد و تقاضاي كم اين شركت ها ورشكست شوند.

وي افزود:يكي از نگراني ها افزايش شمار شركت هاي دانش بنيان از پنج هزار به 10 هزار واحد مي باشد كه با عرضه زياد تقاضايي براي آنها وجود نداشته باشد.

احمدي ادامه داد: هماهنگ، هم تراز و هم فكر حركت كردن مسوولان و هماهنگي در قسمت اعظمي از علم و دانش و فناوري باعث اميد به توسعه در شركتهاي دانش بنيان مي شود.

معاون پژوهش و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به اينكه پاركها محصول دوران خودآگاهي بعد از انقلاب اسلامي است تصريح كرد: با بوجود آمدن دنياي پيچيده جديد از نظر نظام فكري و ساختاري، استانداردهاي جديدي نيز لازم است.

وي با اشاره به فعاليت سه گروه پارك علم و فناوري در كشور گفت: پارك هاي قديمي تر با قدمت 15 سال، پارك هاي با قدمت هشت تا 10 سال و پارك هاي جديد از جمله اين گروهها هستند.

احمدي با اشاره به اينكه شرايط رشد پارك ها با هم متفاوت است اضافه كرد: بايد تور مجازي در پاركهاي علم و فناوري براي همه افراد ايجاد شود تا همه جاي دنيا از وضعيت پارك ها آگاه باشند.

معاون پژوهش و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: هر پاركي بايد ظرفيت هاي استاني خود را شناسايي كند و جايگاه واقعي خود را پيدا كند.

وي اظهار كرد: بايد نگرشي نو داشته باشيم به صورتي كه از موازي كاري ها پرهيز كنيم، ظرفيت ها و توانمندي ها را در قالب اولويت هاي منطقه اي و كشوري تنظيم كنيم، ارتباطات بين المللي را افزايش دهيم، كيفيت و عدم انحراف از ماموريت ها و مسووليت ها را به صورت جدي دنبال كنيم.

احمدي افزود: با گذشت 15 سال از عمر پارك هاي علم و فناوري، در حال حاضر شاهد ظرفيت بسيار بالا از جمله ساختاري، نيروي انساني، فرهنگي و تشكيلاتي در مجموعه كشور هستيم.

معاون پژوهش و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: بايدنگرشي نو به نقش آفريني علم و فناوري در عرصه توسعه داشته باشيم كه براي توسعه و ادامه حيات رقابتي كشور در منطقه، دنيا و توسعه علمي نقش مهمي دارد.

مشاور ارشد قائم مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري در امور بين الملل نيز اظهار كرد: يكي از راههاي بين المللي فكر و حركت كردن استفاده از هنر است كه البته به همراه علم تاثير گذار است.

'محمد جواد قاسمي' افزود: بايد زمينه تاسيس شعبه مجمع خيران حامي فناوري در تمام استانهاي كشور فراهم شود.

وي با اشاره به اينكه وزارت علوم به منظور بين المللي شدن سه محور را به عنوان اصول برنامه پنج ساله ششم خود تعيين كرده است اظهار كرد: بين المللي شدن دانشگاهها و رسيدن به تراز جهاني، خلاقيت و نوآوري و دانشگاههاي كارآفرين از جمله اين محورها مي باشند.

قاسمي گفت: افزايش سرمايه فيزيكي، فرهنگي و اجتماعي از جمله نتايج بين المللي شدن است.

نشست روساي پارك هاي علم و فناوري و مديران مراكز ارشد كشور با حضور جمعي از مسوولان استاني و كشور هشتم و نهم بهمن ماه در محل مهمانسراي شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي اهواز برگزار شد.

7157/648