۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۳۷
کد خبر: 81484354
T T
۰ نفر
وزير ارتباطات:دانشگاههاي كشور به شبكه اينترنت پرسرعت متصل مي شوند

اهواز - ايرنا - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: دانشگاههاي كشور به شبكه اينترنت پرسرعت كه مستقل از شبكه هاي موجود اينترنت با سرعت كم است، متصل مي شوند.

به گزارش ايرنا، محمود واعظي پنجشنبه در نشست روساي پارك هاي علم و فناوري و مديران مراكز رشد كشور در مهمانسراي شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي اهواز، اظهار كرد: اگر امكانات گسترده و با سرعت بالا در اختيار پژوهشگران در دانشگاهها، مراكز رشد و پارك هاي علم و فناوري قرار گيرد با سرعت بيشتري به اهداف خود مي رسند.

وي با بيان اينكه تلاش مي شود تا اين امر در سال آينده محقق شود، افزود: اينترنت به عنوان يك ابزار مهم مي تواند در خدمت دانشگاهها و پارك ها قرار گيرد به صورتي كه دانشگاهيان بتوانند فعاليتهاي علمي، مطالعاتي و پژوهشي خود را با سرعت بيشتري انجام دهند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به سياست دولت در زمينه حمايت از پارك هاي علم و فناوري، پژوهش و تحقيقات بومي، اظهار كرد: در سال 93 و 94 بودجه بسيار خوبي در معاونت علمي و فناوري ويژه حمايت از اين مراكز، ايده ها، فعاليت ها و پروژه ها در نظر گرفته شد كه رقم بالايي را شامل مي شود.

وي ابراز اميدواري كرد: با حمايت از شركت هاي دانش بنيان در آينده شاهد شكوفايي اين بخش باشيم.

واعظي ادامه داد: به دنبال اين موضوع هستيم كه از بخش خصوصي و شركت هاي با فعاليتهاي پژوهشي و تجاري حمايت كنيم به صورتي كه در سال 93، 900 ميليارد ريال و در سال آينده يك هزار و 200 ميليارد ريال براي حمايت از شركت هاي دانش بنيان در نظر گرفته شده است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات و مركز تحقيقات مخابرات را به عنوان محور تعيين كرديم كه ارتباط و تعامل با شركت هاي دانش بنيان و مراكز رشد فعال در عرصه ICT برقرار شود.

وي بيان كرد: آزمايشگاهها و تجهيزات خود را در اختيار شركت ها قرار مي دهيم تا از امكانات پژوهشگاه ما براي تحقيقات خود استفاده كنند.

واعظي در خصوص حمايت از توليد محتوا و برنامه هاي كاربردي رايانه اي (application) اظهار كرد: در گذشته عده اي با انگيزه به توليد محتوا مي پرداختند ولي هيچ گاه در زنجيره اقتصادي و تجارت قرار نمي گرفتند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: در كميسيون تنظيم مقررات و همكاري با اپراتورهاي سه گانه همراه اول، ايرانسل و رايتل مشخص شد مسوولان اين سه اپراتور علاقه مند به توليد محتوا در كشور هستند.

وي گفت: ساز و كاري طراحي شده تا درصدي متعلق به افرادي باشد كه توليد محتوا مي كنند.

واعظي اضافه كرد: ما بايد از افرادي كه به دلايل متعدد نتوانسته اند ايده هاي خود را در زنجيره تبديل شدن به محصول تجاري قرار دهند، حمايت كنيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار كرد: تمام مسوولان كشور با جديت از اين موضوع كه تجهيزات و نرم افزارها از كشور خودمان باشد، استقبال مي كنند و ما هرگونه حمايت را براي رفع نيازمندي هاي ICT (ارتباطات و فناوري اطلاعات) كشور انجام مي دهيم.

وي ادامه داد: بايد بين دستگاههاي ذيربط دولتي مانند وزارت صنايع يا نفت مرتبط با تكنولوژي و دانشگاهها و پژوهشگاهها ارتباط برقرار شود.

واعظي گفت: علم و تكنولوژي با سخنراني و تبليغات گسترش نمي يابد بلكه بايد به مقوله عمل گرايي توجه شود.

نشست روساي پارك هاي علم و فناوري و مديران مراكز ارشد كشور با حضور جمعي از مسوولان استاني و كشور هشتم و نهم بهمن ماه در محل مهمانسراي شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي اهواز برگزار شد.

7157/648