۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 81482578
T T
۰ نفر
پیست اسكی خور جزو اراضی ملی است/ فروش آن پذیرفتنی نیست

كرج- ایرنا- اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز پیست اسكی خور در حاشیه جاده كرج - چالوس را جزو اراضی ملی این استان اعلام كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روابط عمومی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با انتشار گزارشی اعلام كرد: انتشار آگهی فروش اموال و دارایی پیست اسكی خور از طریق روزنامه و هر شكل دیگر غیر قانونی است.

براساس این گزارش، تمام اراضی ، مستحدثات و ابنیه این پیست واقع در كیلومتر22 جاده كرج - چالوس كه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده، جزو اراضی ملی و مرتعی است.

این گزارش می افزاید: بررسی ها نشان می دهد هیچ گونه سابقه مالكیت یا واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص اراضی این مجموعه موجود نیست .

بنابراین گزارش، با نگرش به نص صریح تبصره 4 ماده 31 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع كشور مصوب سال 1346 و همچنین ماده 2 آیین نامه اجرایی اصلاحی قانون اصلاح نحوه واگذاری اراضی در حكومت جمهوری اسلامی ایران مصوب 31/2/59 اراضی مبحوث عنه به جهت وقوع در محدوده حفاظت شده البرز مركزی، مشمول ممنوعیت های قانونی برای واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

در این گزارش آمده است:علاوه بر اقدام قانونی، مكاتبات لازم با سازمان خصوصی سازی و یك روزنامه منتشر كننده آگهی فروش اموال این پیست، انجام گرفت.

پیست خور یكی از مجموعه های ورزشی و سرگرمی استان البرز است كه در فصول بارندگی شمار زیادی از علاقه مندان به ورزش اسكی از سراسر كشور به این مجموعه مراجعه می كنند.ك/1

693/ 691 / 1200
۰ نفر