۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰:۰۱
کد خبر: 81482129
T T
۰ نفر
مديركل ارشاد فارس بر ايجاد خانه‌ فرهنگ در شهرهاي اين استان تاكيد كرد

شيراز-ايرنا-مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس با اشاره به اهميت وجود خانه هاي فرهنگ در هرشهر و دياري ، تشكيل خانه‌هاي فرهنگ با رويكردهاي مختلف در شهرهاي مختلف اين استان را ضروري خواند و بر راه اندازي آن تاكيد كرد.

به گزارش دريافتي سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي فرهنگ و ارشادفارس، بهزاد مريدي در مراسم افتتاح دبيرخانه برگزاري دهه فرهنگ شهرستان كازرون و بزرگداشت ناصر ديوان كازروني افزود: ايجاب مي‌كند كه كازرون با دارا بودن ظرفيت‌هاي بالا در عرصه فرهنگ و هنر خانه‌هاي فرهنگ با تمام رويكردهاي مختلف در آن شكل گيرد و اين ضرورت جز برنامه‌هاي اين اداره كل قرار دارد.

وي بابيان اينكه در سطح استان فارس فقط سه خانه فرهنگ فعاليت دارد و هر سه آن در شيراز است گفت: بخش خصوصي براي دريافت مجوز و تشكيل خانه‌هاي فرهنگ در سطح شهرستان‌هاي اين استان بايد اقدام كند تا ضرورت تشكيل خانه‌هاي فرهنگ در مناطق مختلف فارس آشكار شود.

اين مقام فرهنگي ادامه داد: اعتقاد دارم كه شهرستان‌ها ظرفيت‌هاي خوبي در عرصه‌هاي گوناگون فرهنگي و هنري دارند كه بايد مورد حمايت قرار گيرند تا رشد كنند.

مريدي با اشاره به جدايي انجمن صنايع‌دستي و هنرهاي دستي از تجسمي اضافه كرد: اختيار بازخواني‌ها و بازبيني‌هاي عرصه هنر به شوراي عالي فرهنگ داده ‌شده است.

اين مقام مسوول بابيان اينكه باوجود تمام مسائل و مشكلاتي كه از بدو تصدي به مديركلي فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس تاكنون بر سر راهم قرار گرفته و از هيچ‌ كدام از آن‌ها بر سر فرهنگ و هنر كوتاه نيامده و نخواهم آمد، افزود: دهه فجر انقلاب اسلامي بهترين فرصتي است كه گروه‌هاي مختلف فرهنگي و هنري و موسيقي فاخر به ميدان بيايند و هنرشان را در راه جلوه دادن فرهنگ ايران اسلامي بروز دهند.ك/1

7374/ 667

سرخط اخبار استان‌ها