۶ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۰۵
کد خبر: 81479152
T T
۰ نفر
فرمانداراسلام آباد: 12 ميليارد ريال براي ساماندهي نهر ارمني اين شهر اختصاص يافت

كرمانشاه - ايرنا - فرماندار اسلام آبادغرب گفت: 12 ميليارد ريال اعتبار براي پوشش سطح نهر ارمني اين شهر امسال در اختيار امور آب اين شهرستان قرار گرفته است.

كرم محمدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كارگاه اين پروژه توسط پيمانكار تجهيز شده و در صورت رفع مشكل خطوط انتقال گاز در اين مسير، عمليات اجرايي آن به طول 375 متر آغاز خواهد شد كه با تكميل آن مشكلات زيست محيطي سطح شهر كاهش خواهد يافت.

وي اضافه كرد: در سفر استاندار كرمانشاه به اسلام آباد 13 مورد از مشكلات شهرستان در زمينه هاي مختلف توسط اينجانب مطرح شد كه يكي از آنها سرپوشيده نمودن نهر ارمني اسلام آباد بود كه به دليل كمبود اعتبار عمليات اجرايي آن متوقف شده بود.

وي اظهار كرد: استاندار كرمانشاه پس از بازديد از اين نهر، قول مساعد براي تخصيص بودجه براي ساماندهي نهر ارمني را دادند.

وي با اشاره به اينكه رودخانه برف آباد نيز تاكنون چندين بار لايروبي شده و دوباره لايروبي آن آغاز شده، افزود: ارتفاعات نزديك به شهر نيز بزودي ساماندهي خواهد شد و با همكاري اداره كل اوقاف و امور خيريه عمليات درختكاري 20 هكتار از اين ارتفاعات آغاز شده است.

فرماندار اسلام آباد در خصوص وضعيت انتصابات مديريتي در اين شهرستان در زمان دولت تدبير و اميد نيز گفت: در باره انتصابات تمامي موانعي كه معاونت سياسي و امنيتي استانداري در اين خصوص ذكر كرده اند در سطح شهرستان نيز وجود دارد و اين مشكلات شتاب تغييرات را تا حدودي در شهرستان كند كرده است.

محمدي همچنين در خصوص احزاب و تشكل هاي سياسي گفت: سياست كلي دولت تدبير و اميد حمايت از اين تشكل هاست و ما از فعاليت قانونمند و شفاف همه جريان ها و احزاب سياسي كه داراي مجوز از كميسيون ماده 10 احزاب هستند حمايت مي كنيم.

وي اظهار كرد: اسلام آباد در ميان 14 شهرستان استان كرمانشاه اولين شهرستاني است كه شاهد اعلام موجوديت شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات مي باشد كه متشكل از نمايندگان هشت حزب قانوني است.

اسلام آباد با بيش از 150 هزار نفر جمعيت بعد از كرمانشاه دومين شهرستان بزرگ استان محسوب مي شود.

اسلام آبادغرب با توجه به موقعيت خاص جغرافيايي عامل اتصال استان هاي ايلام، بخشي از استان هاي لرستان و خوزستان و همچنين شهرهاي غربي كرمانشاه به مركز كشور مي باشد.

اسلام آباد غرب با 78 هزار هكتار زمين كشاورزي ديم و 13 هزار هكتار آبي از قطب هاي كشاورزي استان كرمانشاه به شمار مي آيد.

567

سرخط اخبار استان‌ها