۶ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۰۹
کد خبر: 81479073
T T
۰ نفر
يك قطعه از اراضي جنگل‌هاي صفارود در شهرستان رامسر خلع يد شد

نوشهر ـ ايرنا ـ رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان رامسر گفت كه با اجراي يك فقره حكم قضايي، يك قطعه از اراضي با ارزش جنگل‌هاي صفارود در شهرستان رامسر از دست متصرفان خارج و خلع يد شد.

'سيد مهدي مولايي' روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: زمين مذكور، به مساحت 120 متر مربع در آبادي كِليج كوه در دهستان سخت‌سر از بخش مركزي شهرستان رامسر واقع است و جزء تصرفات قديمي محسوب مي‌شد كه روند قضايي آن به تازگي پايان يافت.

وي اظهار داشت: اين عمليات خلع يد به همت يگان حفاظت منابع طبيعي و با همكاري ماموران اجراي احكام دادگستري و پليس آگاهي رامسر انجام شد.

مولايي تأكيد كرد: جنگل‌هاي حوزه صفارود شهرستان رامسر از زيباترين جنگل‌هاي شمال محسوب مي‌شود و افزايش جمعيت و اقبال گردشگران، آزمندي سودجويان را براي تصرف و تغيير كاربري اين اراضي بيشتر كرده است.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان رامسر گفت: زمين آزاد شده در حدود 300 متر از سطح درياي آزاد ارتفاع دارد و جزء جنگل‌هاي پايين‌بند به شمار مي‌آيد.

وي ادامه داد: در چند دهه اخير، اغلبِ جنگل‌هاي جلگه‌اي شمال كشور بر اثر گسترش شهرها و ساخت و سازها نابود شد و نبايد اجازه دهيم اين اتفاق در جنگل‌هاي پايين‌بند كه متصل به جنگل‌هاي جلگه‌اي هستند تكرار شود.

حوزهٔ منابع طبيعي شهرستان رامسر با 83 هزار هكتار مساحت داراي 25 هزار هكتار جنگل و 29 هزار هكتار مرتع است و مجموع مساحت آبادي‌ها و مستثنيات نيز در حدود 29 هزار هكتار برآورد مي‌شود.ك/3

7517/1535/608

سرخط اخبار استان‌ها