۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81478163
T T
۰ نفر
قرارگاه خاتم الانبیاء موظف به ارایه اظهارنامه مالیاتی شد

تهران - ایرنا - سخنگوی كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و آستان های مقدس جز شركت های تابعه آستان قدس رضوی در سال 1394 موظف به ارایه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات براساس قانون مالیات های مستقیم شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمد مهدی مفتح» روز یكشنبه در نشست خبری به تشریح مصوبات جلسات كمیسیون تلفیق در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه گذشته و روز شنبه هفته جاری پرداخت.

وی از الحاق بندی به لایحه بودجه سال 94 كل كشور خبر داد و افزود: براساس این بند شركت های تابعه آستان های مقدس و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا موظف شدند در سال 94 اظهارنامه مالیاتی و حساب سود و زیان خود را به سازمان مالیاتی تسلیم كنند و از همان سال مالیات خود را طبق قانون مالیات های مستقیم پرداخت كنند.

سخنگوی كمیسیون تلفیق مجلس توضیح داد: تنها شركت های تابعه آستان قدس رضوی از این ماده مستثنی هستند یعنی در یك ردیف جمعی ـ خرجی دوباره مالیات های اخذ شده برای خرج آستان بازمی گردد.

مفتح همچنین با بیان این كه در بند الف تبصره 9 لایحه بودجه سال آینده درباره سقف مالیات معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد تصمیماتی اتخاذ شد، افزود: در ماده 52 برنامه پنج ساله پنجم سقف معافیت مالیاتی در بودجه سنواتی مشخص شده است.

وی یادآور شد: به همین دلیل دریافتی 138 میلیون ریال از هر كارمند در سال آینده كه ماهانه معادل حدود 11 میلیون و 500 هزار ریال می شود از پرداخت مالیات معاف است و مازاد این دریافتی تا هفت برابر حداقل حقوق به نرخ 10 درصد و مازاد بر آن به نرخ 20 درصد مالیات دریافت خواهد شد.

نماینده مردم تویسركان در مجلس ادامه داد: به این ترتیب معافیت مالیاتی و دریافت مالیات از حقوق و دستمزد برای دستگاه های دولتی و غیردولتی در سال 94 یكسان خواهد بود.

مفتح تصریح كرد: در مصوبه دیگر از مشتركین آب شرب شهری علاوه بر دریافت آب بها به ازای هر مترمكعب آب شرب 150 ریال دریافت می شود تا برای آبرسانی در روستاها هزینه شود.

وی خاطرنشان كرد: وزارت نیرو نیز موظف شد در ازای هر كیلووات ساعت برق مصرفی 30 ریال عوارض از مشتركین شهری، باغ شهرها و خانه باغ های حاشیه روستاها دریافت كرده تا برای توسعه برق روستایی مصرف شود.

وی با تشریح دیگر مصوبات این كمیسیون گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور نیز موظف شد از سال 94 در بودجه سازمان مناطق آزاد و ویژه نظارت كند و از سال 95 نیز بودجه این مناطق آزاد و ویژه را در بودجه سنواتی اعلام كند.

سخنگوی كمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد: مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات عمرانی نیمه تمام تا زمان اتمام طرح به سال بعد منتقل و برای همان طرح و پروژه هزینه شود.

مفتح همچنین گفت: اپراتورهای ارایه دهنده خدمات مخابراتی نیز در سال آینده به اضافه رقم مصوب از هر پیامك 10 ریال از استفاده كنندگان این خدمات برای توسعه خدمات مخابراتی در مناطق روستایی دریافت می كنند.

سیام**9103**9132**1336
۰ نفر