انتقاد نمایندگان اقلیت های دینی مجلس از سكوت غرب مقابل فجایع علیه اقلیت های دینی در عراق و سوریه

تهران- ایرنا- نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی در دیدار «كلاودیا روت» نایب رییس مجلس بوندستاگ آلمان ضمن انتقاد از سكوت غرب در قبال فجایعی كه علیه اقلیت های دینی در عراق و سوریه اتفاق می افتد، گفت: برخورد سیاسی با تروریسم و استفاده ابزاری از حقوق بشر موجب اتخاذ روش های گزینشی و استفاده از معیارهای دوگانه در برخورد با تروریسم شده است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، یوناتن بت كلیا نماینده آشوریان در مجلس در این دیدار با یادآوری سابقه طولانی همكاری های دو كشور در عرصه های مختلف گفت: روابط گسترده تجاری ایران و آلمان در سال های اخیر با ركود مواجه شده است و با توجه به ظرفیت های گسترده دو كشور در زمینه های مختلف، گفت و گوی نمایندگان دو ملت می تواند در توسعه روابط و رساندن آن به سطح سابق موثر باشد.

وی به وضعیت مناسب زندگی اقلیت های دینی در ایران نیز اشاره كرد و اظهارداشت: اقلیت های دینی در ایران در آزادی كامل زندگی می كنند و از حقوق شهروندی برابر با دیگر ایرانیان بهره مند هستند.

نماینده آشوریان در مجلس خاطرنشان كرد: اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی ایران از مدارس خاص خود استفاده می كنند و تعالیم و آداب دینی خود را فرا می گیرند.

همچنین در این دیدار، «روبرت بگلریان» و «اسفندیار اختیاری» نمایندگان ارامنه و زرتشتیان ایران درباره مسایل مربوط به اقلیت های دینی و وظایف و جایگاه نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی با نایب رییس مجلس آلمان گفت و گو كردند.

نایب رییس مجلس آلمان نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از سفر به ایران گفت: این سفر موجب آشنایی بیشتر با جامعه ایرانی شده است.

هیات پارلمانی آلمان به ریاست نایب رییس مجلس این كشور به دعوت رییس مجلس شورای اسلامی پنج شنبه گذشته وارد تهران می شود.

سیام**9191**1336

سرخط اخبار سیاست خارجی