۴ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۳۳
کد خبر: 81476275
T T
۰ نفر
المستقبل: آمریكا درصدد تجهیز ارتش لبنان با جنگنده های اماراتی و اردنی است

بیروت- ایرنا - روزنامه لبنانی« المستقبل» نوشت كه آمریكا درصدد است تا برای كمك به لبنان در جنگ علیه تروریست ها، ارتش این كشور را به جنگنده هایی كه قرار است از امارات و اردن برسند، مجهز كند.

به گزارش ایرنا، المستقبل ارگان حزب المستقبل به ریاست« سعدالحریری» در شماره روز شنبه خود به نقل از منابع رسمی افزود:طرف لبنانی در چند ساعت اخیر از بخش های دیپلماتیك آمریكایی این پیام را دریافت كرده است كه واشنگتن اكنون تلاش می كند برای تجهیز ارتش لبنان به جنگنده ها تسریع شود.

این روزنامه لبنانی اضافه كرد : آمریكایی ها هدف از اتخاذ این تصمیم را تقویت قدرت هوایی ارتش لبنان برای جلوگیری از حملات تروریست ها در بلندی های مرزی این كشور و سوریه اعلام كرده اند.

المستقبل خاطرنشان كرد: آمریكا با توجه به انتظار لبنان برای رسیدن سلاح های وعده داده شده، تلاش می كند تا ارتش لبنان به جنگنده هایی از امارات و اردن با لحاظ نزدیكی جغرافیایی برای رویارویی با تروریست ها مجهز شود.

این تصمیم آمریكا در حالی اتخاذ شده است كه هبه های 3 ویك میلیارد دلاری وعده داده شده از سوی « عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه تازه درگذشته عربستان سعودی برای تجهیز ارتش لبنان تاكنون تحقق نیافته و روند سیاسی در لبنان هم اجازه نداده است تا ارتش این كشور به سلاح های آماده ارسال جمهوری اسلامی ایران مجهز شود.

از سوی دیگر ناظران تاكید دارند، جنگنده های همپیمانان آمریكا در به اصطلاح ائتلاف بین المللی ضد داعش هیچ كارایی نداشته و حتی یك جنگنده اردنی سقوط كرده و خلبان اردنی آن به اسارت گروه تروریستی تكفیری داعش در آمده است.

درحمله دیروز جمعه گروه های ترویستی تكفیری به پاگاه تله الحمراء در بلندی های راس بعلبك در شمال شرق لبنان و نزدیك مرزهای سوریه، 5 نظامی لبنانی شهید و 22 تن زخمی شدند.

تروریست های تكفیری برای چند ساعتی این پایگاه را اشغال كردند اما با ضد حمله گسترده و سنگین نیروهای ارتش لبنان و تحمل تلفات بسیار مجبور به فرار شدند.

روزنامه لبنانی النهار اعلام كرد كه دست كم 35 تروریست تكفیری مسلح به هلاكت رسیده اند.

روزنامه لبنانی السفیر نیز با بیان اینكه ، احتمال این حمله از قبل وجود داشت، تاكید كرد كه تكرار آن در آینده در بلندی های راس بعلبك و یا دیگر مناطق بقاع شمالی لبنان بسیار محتمل است.

خاورم ** 1324

سرخط اخبار جهان