۲ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۱۵
کد خبر: 81474403
T T
۰ نفر
مجوز دومين باغ مركبات مادر كشور در جيرفت صادر شد

جيرفت - ايرنا - مسوول كنترل و گواهي بذر و نهال جنوب استان كرمان گفت: با توجه به آب و هوا و اقليم مناسب شهرستان جيرفت مجوز احداث دومين باغ مركبات مادر كشور در اين شهرستان صادر شده است كه بزودي وارد مرحله عملياتي مي شود.

علي خوشنام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مطالعات احداث باغ مركبات مادر در سطح كشور از سال 86 در مناطق مختلف آغاز شد كه پس از بررسي همه شرايط محيطي، آب هوا و اقليم ها، شهرستان جيرفت به عنوان بهترين نقطه شناسايي و مجوز احداث اين باغ صادر شد.

وي تصريح كرد: تاكنون فقط در شمال كشور باغ مركبات مادر احداث شده است و نخستين بار در جنوب كشور نيز اين نوع باغ احداث خواهد شد.

وي از احداث اين باغ به صورت اسكرين حوس (فضاي بسته) با پوشش گلخانه اي در سطح دو هكتار خبر داد.

خوشنام با اشاره به ناسازگاري پيوندك هاي نامرغوب گفت: در اين باغ پيوندك هاي سالم، با اصالت، استاندارد و با ژنتيك مرغوب براي رفع نيازهاي نهال كاران جنوب كشور كاشت مي شود.

وي افزود: در اين باغ مركبات 20 رقم از انواع نهال هاي مركبات كشت خواهد شد.

وي بيان كرد: باغ مركبات مادر جنوب كشور مي تواند نهال سالم و عاري از هرگونه بيماري استان هاي جنوبي كشور از جمله كرمان، فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سيستان و بلوچستان را تامين كند.

جنوب استان كرمان با توجه به شرايط آب و هوايي مناسب يكي از قطب هاي توليد مركبات در كشور است كه سالانه بيش از چهار و نيم ميليون تن انواع محصولات كشاورزي از اين منطقه توليد و به بازارهاي هدف عرضه مي شود.

7444/8154

سرخط اخبار استان‌ها