۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۰۲
کد خبر: 81472111
T T
۰ نفر
خرافات درباره بیماری صرع در بین تحصیلكردگان هم مشاهده می شود

تهران-ایرنا-مدیرعامل انجمن صرع ایران با اشاره به اینكه مشكلات فرهنگی برای بیماران صرع سنگین تر از بیماری آنان است، گفت: نداشتن آگاهی از بیماری و وجود خرافات در بین مردم حتی افراد تحصیلكرده هم مشاهده می شود.

'حمیده مصطفایی' روز سه شنبه در نشست خبری یازدهمین كنگره بین المللی صرع ایران افزود:نداشتن آگاهی لازم ازاین بیماری و وجود بسیاری از خرافات موجب برروز مشكلات فرهنگی و اجتماعی برای بیماران صرعی شده است.

وی، تشخیص و درمان درست بیماران را از وظایف پزشكان دانست كه باید بدرستی انجام شود، گفت:مشكلات فرهنگی و اجتماعی آنان موضوع مهم دیگری است كه رسانه ها نقش اساسی در رفع این معضل دارند و همه ما باید برای ارتقاء زندگی آنان تلاش كنیم.

مصطفایی با اشاره به اینكه این بیماری در تمامی گروه های سنی مشاهده می شود، اظهار كرد:كودكی بیشترین دوران شیوع این بیماری است.

مدیرعامل انجمن صرع بیان كرد:كودكان مبتلا به این بیماری به دلیل مشكلات فرهنگی و انزوای شدید از امكانات محروم می شوند كه این موضوع مشكلاتی را برای آنان بوجود می آورد.

وی با اشاره به محدودیت بیماران صرع برای ورزش های شنا، غواصی و كوهنوردی، بیان كرد: بیماران صرع همانند سایر اعضای جامعه با رعایت اصول ایمنی و در فضاهای ورزشی مناسب می توانند ورزش كنند.

مصطفایی با اشاره به اینكه ژنتیك در ابتلا به این بیماری نقش داند، اظهار كرد:بیماری صرع بیماری چند فاكتوری است و یك بخش آن ژنتیك می باشد.

علمی(3) **1201**1440
۰ نفر