حدود 4 میلیون ایرانی با بیماری صرع در ارتباط هستند/ راه اندازی مراكز جامع صرع

تهران-ایرنا-دبیر علمی و اجرایی یازدهمین كنگره بین المللی انجمن صرع ایران گفت:پیش بینی می شود 700 هزار تا یك میلیون نفر به بیماری صرع مبتلا باشند كه اگر متوسط خانواده ها را 4 نفر در نظر بگیریم حدود 4 میلیون نفر در كشور با این بیماری در ارتباط هستند.

'پرویز بهرامی' روز سه شنبه در نشست خبری یازدهمین كنگره بین المللی انجمن صرع ایران،افزود:این موضوع نشان دهنده درمان و تشخیص درست و ارایه خدمات مناسب به بیماران صرع است.

این متخصص مغز و اعصاب بیان كرد: این بیماری همانند بیماری های تالاسمی، هموفیلی و MS باید جزو بیماری های خاص قرار گیرند تا از هزینه درمانی آن كاسته شود.

بهرامی ادامه داد:قوانین لازم برای ادامه كار، رانندگی و ازدواج این افراد باید تهیه و تدوین شود تا بیماران صرع وضعیت خود را در صورت مواجه شدن، این شرایط را بدانند.



**برگزاری یازدهمین كنگره بین المللی صرع ایران در تهران

وی از برگزاری یازدهمین كنگره بین المللی انجمن صرع در روزهای 8 تا 10بهمن ماه در سالن همایش های بین المللی رازی خبر داد و گفت: 180مقاله علمی به دبیرخانه این كنگره ارسال شده كه همه آنها به دلیل ارزش علمی بالا پذیرفته شدند.

بهرامی با اشاره به اینكه از مجموعه مقالات پذیرفته شده 40 مقاله به صورت سخنرانی ارایه می شود، اظهار كرد: از این تعداد 30 سخنران داخلی و بقیه توسط محققان خارجی ارایه می شود و 140 مقاله دیگر نیز به صورت پوستر در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی لرستان از حضور محققان و پزشكانی از كشورهایی مانند آمریكا، كانادا، اروپا ، ژاپن و لبنان در این كنگره بین المللی خبر داد.

وی، ارتقا سطح علمی پزشكان، بهره گیری از تجربیات ارزشمند استادان، ارایه جدیدترین روش و ابزار تشخصی از مهمترین اهداف این كنگره برشمرد و گفت: كارگاه های آموزشی پرستاری از جمله برنامه های یازدهمین كنگره صرع است.



**راه اندازی مراكز جامع صرع در ایران

دبیر علمی و اجرایی یازدهمین كنگره بین المللی انجمن صرع ایران برلزوم راه اندازی مراكز جامع صرع در دانشگاه های بزرگ كشور تاكید كرد و گفت:در حال حاضر اینگونه مراكز در كشور وجود ندارند.

بهرامی اظهار كرد: در حال حاضر بیماران صرع از كلینیك های درمانی خدمات دریافت می كنند كه باتوجه به تعداد و كنترل بیماری لازم است مراكز جامع در آینده نزدیك راه اندازی شوند.

وی تشخیص درست و به موقع را قدم اصلی برای درمان صحیح بیماری صرع دانست و اظهار كرد: با این اقدام می توان خدمات درمانی مناسب را به بیماران صرع ارایه كرد و از آلام آنان كاست.

بهرامی با اشاره به اینكه حدود 70 درصد بیماری صرع با دارو قابل كنترل است، افزود: درمان بیماری صرع حدود 3 سال طول می كشد و در این مدت بیماران نباید خودسرانه داروها را قطع كنند.

این متخصص مغز و اعصاب گفت:مصرف مواد مخدر و الكل در بروز تشنج و نیز بدتر شدن وضعیت بیماری صرع بسیار موثر است و به دلیل كتمان این موضوع از سوی مصرف كنندگان، ممكن است پزشك را در تشخیص بیماری سردرگم شود.

علمی(3) ** 1201**1440
۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش