۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۳۹
کد خبر: 81469379
T T
۰ نفر
پرتاب تخم مرغ به سوي وزير خارجه كانادا در فلسطين

تهران-ايرنا- معترضان فلسطيني به نشانه مخالفت با مواضع كانادا در برابر رژيم صهيونيستي به سوي'جان بيرد' وزير امور خارجه آن كشور تخم مرغ و كفش پرتاب كردند.

بگزارش خبرگزاري رويترز از رام الله،وي بعد ازديدار با وزير امور خارجه فلسطين از ساختمان وزارت خارجه خارج مي شد كه چند صد معترض فلسطيني به نشانه مخالفت با سياست هاي كانادا و سفر او به فلسطين با شعار'كسي اينجا از تو پذيرايي نمي كند' به سوي او تخم مرغ پرتاب كردند.

بر پايه اين گزارش چند ده نفر از نيروهاي ويژه فلسطيني مسلح به مسلسل و در لباس پليس ضدشورش نيز در برابر ساختمان حاضر بودند اما تلاشي براي جلوگيري از پرتاب تخم مرغ توسط معترضان به سوي بيرد نكردند.

كانادا يكي از چند كشوري بود كه در سال 2012 به عضويت فلسطين در مجمع عمومي سال 2012 به عنوان كشور ناظر غيرعضو راي منفي داد. بيرد در ماه گذشته تلاش فلسطين را براي عضويت در دادگاه بين المللي كيفري نگران كننده و خطرناك خواند.

'صائب عريقات' مذاكره كننده ارشد فلسطيني در بيانيه اي امروز خواستار عذرخواهي بيرد براي ديدار با مقامات صهيونيستي در بيت المقدس اراضي اشغالي سال گذشته شد.

وي در اين بيانيه نوشت: از بابت تصميم دولت كانادا براي موضع گيري تاريخي نادرست و حمايت كوركورانه از اشغالگري صهيونيستها و سياست هاي آپارتايدي ان متاسفيم.

بيرد براي ديدار با مقامات رژيم صهيونيستي و مقامات تشكيلات خودگردان فلسطين پنج روز به اراضي اشغالي سفر كرده است.

بيشتر كشورهاي جهان اشغال و شهرك سازي رژيم صهيونيستي در كرانه باختري و شرق بيت المقدس را غيرقانوني مي دانند.

اروپام**9157**1856

سرخط اخبار جهان