۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۵۸
کد خبر: 81469311
T T
۰ نفر
جشنواره فیلم فجر رویداد مهمی است

تهران - ایرنا - كارگردان فیلم مرگ ماهی گفت: جشنواره فیلم فجر برای فیلمسازان بسیار مهم است چراكه همه ما ابتدای حضور جشنواره ای فیلم مان را از آن آغاز می كنیم.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا٬ روح الله حجازی در مراسم رونمایی از فیلم سینمایی مرگ ماهی افزود: بهتر است فیلمسازان ما برای جشنواره فجر احترام بیشتری قائل شوند متاسفانه واكنش برخی دوستان به دلیل عدم حضورشان در جشنواره مناسب نیست.

مراسم رونمایی از فیلم سینمایی 'مرگ ماهی' به كارگردانی روح‌الله حجازی صبح امروز 28 دی ماه با حضور این فیلمساز٬ محمود كلاری فیلمبردار، ریما رامین فر و بهرنگ علوی بازیگران فیلم برگزار شد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «مرگ ماهی» آمده است: 'همیشه فكر می‌كردم ماهی‌ها موقع مردن، وقتی لب می‌زنن، یه چیزی می‌خوان بگن كه من اونو نمی‌شنوم...'

در «مرگ ماهی» از 11 بازیگر بزرگسال برای نقش اصلی استفاده شده است كه شامل نیكی كریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، بابك حمیدیان، ریما رامین ‏فر، پانته‏آ بهرام، سحر دولت‌شاهی، بابك كریمی، بهرنگ علوی، حسام محمودی می شود. همچنین مروارید كاشیان كیمیا مرادیان، ملیكا پارسا و حسام رحیمی‌منش هم بازیگران خردسال این فیلم سینمایی را تشكیل می‌دهند.

بنا بر این گزارش در ابتدای نشست روح الله حجازی درباره فیلم سینمایی 'مرگ ماهی' گفت: فیلمنامه این فیلم را برخلاف سه فیلم قبلی‌ام٬ خودم نوشتم و تهیه كنندگی كار نیز بر عهده خودم بود٬ اما شاید اگر با یك تهیه كننده كار می‌كردم دستم بازتر بود.

وی درباره استفاده از دو تدوینگر در این فیلم بیان كرد: خانم سپیده عبدالوهاب سه فیلم قبلی‌ام را تدوین كردند اما در مرگ ماهی به دلیل مدل قصه گویی متفاوت و تعداد زیاد پرسوناژها٬ از خانم هایده صفی یاری نیز تقاضای حضور به عنوان تدوینگر كردم.

حجازی با اشاره به اینكه فیلم سینمایی 'مرگ ماهی' در ادامه فیلم‌های قبلی‌ام است كه می‌دانم كلیشه شده، افزود: اما این فیلم به لحاظ ساختار و فرم بسیار متفاوت است٬ چرا كه دوست داشتم از فیلم‌های قبلی فاصله بگیرم. البته فصل مشترك فیلم‌هایم تاكنون توجه به روابط انسانی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینكه آیا این فیلم نیز توجه مخاطب خاص حرفه‌ای سینما را جلب می‌كند٬ گفت: به مخاطبان نوید فضایی متفاوت را می‌دهم. البته باید بگویم كه ارتباط با مخاطب در دو فیلم قبلی ام وجود داشت اما در اكران كمتر ولی در شبكه خانگی این بازخوردها بهتر بود.

این كارگردان در بخش دیگری از سخنانش درباره جشنواره فیلم فجر و برخی انتقادهایی كه در این زمینه مطرح شده است٬ نیز توضیح داد: جشنواره فیلم فجر برای ما فیلمسازان بسیار مهم است چراكه همه ما ابتدای حضور جشنواره ای فیلم مان را از آن آغاز می كنیم.

در ادامه این نشست محمود كلاری٬ فیلمبردار فیلم سینمایی 'مرگ ماهی' با اشاره به اینكه در فیلم قاب های ویژه ای خواهید دید٬ درباره این فیلم گفت: مرگ ماهی در مجموعه تجربیاتم٬ رجعتی به دوران عكاسی ام است و شاید به نوعی روزهای آغازین كارم در سینما. مجموعه این فیلم طبق پیشنهاد آقای حجازی و استقبال من٬ مجموعه ای از پلان های ثابت است كه دغدغه عكاسی ام را پوشش دهد.

وی با اشاره به حس وهم در قصه این فیلم٬ بیان كرد: حس وهم قصه فیلم 'مرگ ماهی'٬ شكل كار را در عین رئالیستی به سمت كشف شهود می برد و فكر می كنم مسئولیت عمده آن به كار من برگشت و بدون اغراق این كار از بهترین كارهایی بود كه داشتم.

كلاری افزود: شمایل عمومی فیلم بیشتر با تصویر انتخاب شد و حتی فضاهای خالی به تشدید حس وهم فیلم كمك كرد. در این خصوص آقای امین عشایری نیز نقش بسزایی داشت.

وی٬ این فیلم را مناسب برای نسل جوان دانست و توضیح داد: فیلم سینمایی 'مرگ ماهی' به دلیل اینكه از شكل معمول دور است و سعی شده از فرم بصری و شكل روایی مرسوم فاصله بگیرد٬ مورد توجه نسل جوان قرار خواهد گرفت.

ریما رامین‌فر٬ یكی از بازیگران فیلم سینمایی 'مرگ ماهی' درباره حضور در این فیلم گفت: فیلم‌های آقای حجازی را دوست دارم و وقتی به من پیشنهاد شد آن را قبول كردم. بودن در كنار بازیگران حرفه ای خیلی شگفت انگیز بود.

وی با بیان اینكه مرگ ماهی شبیه هیچ فیلمی نیست٬ افزود: برای اولین بار بود كه در مرحله تمرین و دورخوانی كاری٬ تمام عوامل به كمك آمدند.

بهرنگ علوی دیگر بازیگر فیلم نیز درباره حضورش گفت: واقعیت این است كه فكر نمی كردم امسال در جشنواره فیلم داشته باشم چرا كه بعد از دوسال٬ یك كارگردان باجسارت به من فرصتی داد كه دوباره با نقشی متفاوت در سینما حاضر شوم و به من اعتماد كرد و من هم تلاش كردم كه در خدمت فیلم باشم.

وی٬ خود را یكی از ماهی های رودخانه در جریان فیلم دانست و افزود: یكی از جذابیت های كار برایم این بود كه داستان همچون رمانی جذاب بود كه ما در آن بازی می كردیم.

در پایان این مراسم٬ پوستر فیلم سینمایی 'مرگ ماهی' توسط محمود كلاری رونمایی شد.

ویژه برنامه 'یك فیلم؛ یك سلام'، با هدف معرفی 33 فیلم حاضر در بخش مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر از هفته گذشته در گالری پردیس سینمایی ملت آغاز و تا سه‌شنبه 29 دی ماه جاری ادامه دارد.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن در 29 سالن سینمایی و برج میلاد برگزار می شود.

فراهنگ**9246**1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ