۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۱۱
کد خبر: 81468936
T T
۰ نفر
وزیر كشور پاكستان: اقدام موهن «شارلی ابدو» كمتر از اقدام تروریستی نیست

اسلام آباد - ایرنا - وزیر كشور پاكستان اقدام نشریه فرانسوی 'شارلی ابدو' را در انتشار كاریكاتورهای توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) محكوم كرد و گفت: كسانی كه به بهانه آزادی بیان باعث خشم و انزجار دیگران می شوند، كمتر از تروریست ها نیستند.

«چودری نثار علی خان» روز یكشنبه با اشاره به موج گسترده محكومیت ها علیه اقدام توهین آمیز این نشریه فرانسوی، اظهار داشت: احترام نگذاشتن به مقدسات دینی و عقاید دینی مردم، موجب تقویت پدیده های تروریستی می شود.

وزیر كشور پاكستان گفت: مردم فرانسه باید همانگونه كه علیه حمله تروریستی به دفتر نشریه شارلی ابدو تظاهرات كردند، علیه اقدامات موهن و كاریكارتورهای توهین آمیز این نشریه هم دست به تظاهرات و اعتراض بزنند.

'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاكستان و نمایندگان مجلس این كشور نیز روز جمعه گذشته اقدام دوباره نشریه فرانسوی 'شارلی ابدو' را مبنی انتشار دوباره كاریكاتورهای توهین آمیز به مقدسات اسلامی، به شدت محكوم كردند.

نواز شریف با صدور بیانیه ای، ضمن محكوم كردن این اقدام موهن گفت: آزادی بیان نباید برای خدشه دار كردن احساسات هیچ یك از جوامع مورد سوء استفاده قرار گیرد.

روی جلد تازه ترین شماره نشریه موهن «شارلی ابدو»، نقشی توهین آمیز از پیامبر اسلام حضرت محمّد (ص) چاپ شده است.

در شماره جدید این نشریه، علاوه بر این، چند كاریكاتور دیگر هم از نبی اكرم(ص) به چاپ رسیده است.

به این ترتیب موج توهین به مقدسات اسلامی كه پیش از این، نشریه فرانسوی نقش پررنگی در آن داشت، هم راستا با تشدید اسلام هراسی در غرب در حال اوج گرفتن است.

آساق*1**1723