۲۷ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۵۲
کد خبر: 81467493
T T
۰ نفر

اسلام آباد - ايرنا - وكلاي سراسر پاكستان روز شنبه با صدور بيانيه هايي، اقدام اخير نشريه فرانسويه 'شارلي ابدو' را در تكرار انتشار كاريكاتورهاي توهين آميز به مقدسات اسلامي، محكوم كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، وكلا در برخي شهرهاي بزرگ پاكستان از جمله كراچي، لاهور ، مولتان و برخي ديگر از شهرهاي مهم اين كشور نيز به نشانه اعتراض به توهين نشريه فرانسوي به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص)، امروز در محل كار خود حاضر نشدند.

اگرچه نفس اعتراض و محكوم كردن اقدام موهن نشريه فرانسوي از سوي جامعه وكلاي پاكستان، امري پسنديده نزد مردم مسلمان اين كشور و همه مسلمانان جهان محسوب مي شود اما غيبت يك روزه وكلا در دادگاه هاي اين كشور، باعث مي شود تا در روند رسيدگي به هزاران مورد از پرونده هاي قضايي و شكايت هاي مردمي، تاخير ايجاد شود و مردم با مشكلاتي مواجه شوند. مردم پاكستان اين شيوه اعتراض را چندان نمي پسندند.

روز گذشته و بعد از مراسم نماز جمعه، ميليون ها نفر از مردم پاكستان در سراسر اين كشور عليه اقدام توهين آميز نشريه فرانسوي در محكوميت آن، تظاهرات كردند.

اين تظاهرات در شهر كراچي و در مقابل كنسولگري فرانسه در اين شهر، به درگيري ميان نيروهاي پليس افراد معترض انجاميد كه در جريان آن چند نفر از جمله عكاس محلي خبرگزاري فرانسه به شدت مجروح شدند.

روز گذشته نيز 'محمد نواز شريف' نخست وزير پاكستان و نمايندگان مجلس اين كشور، اقدام دوباره نشريه فرانسوي 'شارلي ابدو' را مبني انتشار دوباره كاريكاتورهاي توهين آميز به مقدسات اسلامي، به شدت محكوم كردند.

روي جلد شماره اخير نشريه 'شارلي ابدو'، نقشي توهين آميز از پيامبر اسلام حضرت محمّد (ص) چاپ شده است. شماره جديد اين نشريه، علاوه طرح روي جلدآن، چند كاريكاتور ديگر هم از نبي اكرم(ص) دارد.

به اين ترتيب موج توهين به مقدسات اسلامي كه پيش از اين، نشريه فرانسوي نقش پررنگي در آن داشت، هم راستا با تشديد اسلام هراسي در غرب در حال اوج گرفتن است.

آساق*1**272**1723