۲۶ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۱۹
کد خبر: 81466575
T T
۰ نفر
وزیر بهداشت خواستارافزایش مالیات برخرده فروشی سیگار شد

تهران - ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با تاكید براین كه مالیات بر خرده فروشی سیگار باید افزایش یابد، گفت: 10 میلیون نفر پولشان را آتش می زنند،اما وقتی مریض می شوند از گلوی زن و بچه دیگران برای سلامت آنها هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «سید حسن قاضی زاده هاشمی» روز جمعه در نشست سالیانه جمعیت مبارزه با دخانیات افزود: وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی در صورت افزایش مالیات بر خرده فروشی سیگار تا پنج سال آینده دیگر به بودجه عمومی نیازی نخواهد داشت.

وی با تاكید براینكه هدف از دریافت مالیات بیشتر درآمدزایی نیست، گفت: سلامت مردم مهم است و اگرچه سیگاری ها به قول خودشان، تنها خودشان آسیب می بینند اما پولی كه صرف درمان آنها می شود، هزینه ای است كه از سهم 75 میلیون نفر جمعیت كشور باید تامین شود.

هاشمی با تاكید براین كه ما طمع مان برسلامت مردم است، ادامه داد: متاسفانه هنوز موفق نشدیم در این زمینه مصوبه ای بگیریم و البته این موضوع در مجلس مطرح است و قرار شد در یك جلسه غیرعلنی در مجلس صحبت كنم كه فرصت خوبی است.



** افزایش مالیات موجب افزایش قاچاق سیگار نمی شود

وزیربهداشت ، درمان و آموزش پزشكی، قیمت را یكی از عوامل بازدارنده مصرف سیگار و دخانیات عنوان كرد و گفت:‌ این باور كه در دولت و مجلس مطرح شده كه افزایش مالیات موجب افزایش قاچاق سیگار می شود، دروغ بزرگی است و من كاملا با آن مخالفم.

وی خاطرنشان كرد: افزایش مالیات بر خرده فروشی سیگار پشتوانه علمی دارد و اكثر كشورهایی كه از این طرح استفاده كرده اند نه تنها قاچاق سیگار در آنها افزایش نیافته بلكه این امر موجب كاهش مصرف دخانیات نیز شده است.

اجتمام(3)** 9317**1581
۰ نفر