۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۰۱
کد خبر: 81465073
T T
۰ نفر
شیشه عمر دو دانشجوی دختر با یخ های شورابیل شكست

اردبیل - ایرنا - بر اثر شكسته شدن یخ های دریاچه شورابیل اردبیل دو دختر دانشجو كه مشغول تفریح بر روی سطح یخ بسته آن بودند، غرق شده و جان باختند.

فضیلت ابراهیمی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اردبیل عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو دختر دانشجو حوالی ساعت 16 و 20 دقیقه عصر امروز در اثر شكسته شدن یخ روی دریاچه غرق شده اند.

وی بیان كرد : این دختران، دانشجویان مقطع كارشناسی و از اهالی شهرستان های پارس آباد و مراغه هستند كه در شهرستان اردبیل به تحصیل اشتغال داشته اند.

او گفت: هم اكنون نیروهای امدادی و غواصان در حال جست و جو برای یافتن اجساد این دختران هستند.

به گفته برخی شاهدان عینی ، این دو دختر هنگام عكس گرفتن روی یخ های دریاچه شورابیل در اثر شكسته شدن یخ غرق و به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا غرق شدند.

دریاچه شورابیل یكی از جاذبه های طبیعی اردبیل است و بر اساس نتایج مطالعات زمین شناختی قدمت این دریاچه قدیمی تر از دریاچه ارومیه است.

شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران می باشد ، این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده و هرگز یخ نمی زد ولی اوایل دهه 70 با افزودن آب شیرین به آن از شوری آن كاسته شده است و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می بندد.

این دریاچه دارای امكانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی بسیاری است كه از آن جمله می توان به امكانات قایق رانی ، پیست دو و میدانی ، پیست دوچرخه سواری ، باغ وحش ، تعدادی هتل ، یك شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه است.

شورابیل از مناطق شكار ممنوع استان اردبیل است.

8124/594/530

سرخط اخبار استان‌ها