۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۲۲
کد خبر: 81464621
T T
۰ نفر
معاون استاندار: ساخت كتابخانه هاي عمومي از اولويت هاي استان قم است

قم - ايرنا - معاون سياسي امنيتي استانداري قم با بيان اينكه قم شهر كتاب و كتابخانه است، گفت: ساخت كتابخانه اهميت ويژه اي دارد و احداث كتابخانه هاي عمومي از اولويت هاي اين استان است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين 'علي بنايي' روز چهارشنبه در آيين كلنگ زني و آغاز ساخت نخستين كتابخانه عمومي خيرساز استان قم، خواستار ساماندهي كتابخانه هاي شخصي در سطح استان شد و افزود: قم شهر علم و فقاهت است و بايد در اين شهر شاهد كتابخانه هاي بيشتر و مجهزتري باشيم.

وي خاطرنشان كرد: بايد شناسنامه اي براي كتابخانه هاي استان قم تهيه و براي تجهيز آنان برنامه ريزي و تلاش شود و همچنين خيران در به روز رساني كتابخانه ها مي توانند مشاركت داشته باشند.

بنايي با ابراز اميدواري بر تداوم نهضت كتابخانه سازي توسط نيكوكاران و بيان اينكه مقدمه علم 'كتاب' است، اظهار كرد: هر چند كه امروز فضاي مجازي و اينترنت رقيب كتاب شده است اما هيچ چيزي نمي تواند جاي كتاب و كتابخانه را بگيرد.

وي با اشاره به اهميت مساله كتاب و كتابخواني در جامعه، بر ضرورت ساخت و توسعه كتابخانه هاي عمومي براي استفاده همه افراد خانواده ها تاكيد كرد و گفت: مردم قم از نمايشگاه هاي گوناگون كتاب كه در استان برگزار مي شود استقبال خوبي مي كنند.

در پايان اين مراسم، با حضور جمعي از مسوولان و نيكوكاران استان قم، كلنگ ساخت اولين كتابخانه عمومي خيرساز استان قم با نام 'كتابخانه عمومي رجبيان' در بلوار جمهوري اسلامي، خيابان كرامت قم به زمين زده شد.

اين كتابخانه در زميني به مساحت 460 مترمربع در سه طبقه با زيربناي 830 مترمربع ساخته مي شود كه داراي مخزن اماني كتاب و سالن هاي مطالعه مجزا براي بانوان و آقايان مي باشد. ك/3

7406/ 553

سرخط اخبار استان‌ها