۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵
کد خبر: 81462529
T T
۰ نفر

تمسخر استقبال 'تاريخي' اردوغان از عباس

۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵
کد خبر: 81462529
تمسخر استقبال 'تاريخي' اردوغان از عباس

تهران - ايرنا- سايت خبري فرارو مي نويسد :رجب طيب اردوغان، رئيس جمهوري تركيه دوشنبه با محمود عباس، رئيس تشكيلات فلسطيني در آنكارا ديدار كرد.

حواشي مراسم استقبال از محمود عباس در شبكه هاي اجتماعي به اندازه اي بود كه اين ديدار را تحت الشعاع قرار داد.

مراسم استقبال در كاخ رياست جمهوري تازه ساخت تركيه انجام شد و اردوغان در حالي با مهمان فلسطيني خود دست مي داد كه پشت سرش دسته اي از نظاميان زره پوش قرار داشتند كه نيزه به دست و شمشير به كمر ايستاده بودند.

انتشار تصوير اين شانزده سرباز كه در دو رديف بر روي پلكان ايستاده بودند، واكنش بهت زده و گاهي تمسخرآميز كاربران شبكه هاي اجتماعي را در تركيه به همراه داشت.

تمسخر استقبال

منابع رسمي در تركيه گفته اند كه اين شانزده سرباز نمادي از شانزده حكومت مهم در تاريخ ترك تباران هستند كه از امپراتوري هون ها در سده دوم قبل از ميلاد تا حكومت هاي سلجوقيان و گوركانيان و در نهايت امپراتوري عثماني را شامل مي شود.

به گزارش خبرگزاري آناتولي، اين نخستين بار است كه از اين گارد در استقبال از رهبران خارجي استفاده شده است.

با اين حال، بعضي از كاربران اردوغان را به تلاش براي زنده كردن خاطره شكوه و جلال دوران عثماني متهم كردند.

قدري گورسل، روزنامه نگار شناخته شده تركيه اي در توييتر نوشت:‌ 'سيرك عثماني در كاخ.'

گروهي ديگر دست به كار شدند و با دستكاري اين تصوير با كمك نرم افزارهايي مانند فتوشاپ، عكس بعضي از شخصيت هاي تخيلي فيلم ها را به آن اضافه كردند.

تمسخر استقبال

در يكي از تصاوير دستكاري شده، قهرمانان جنگ ستارگان در كنار اردوغان و مهمانش ديده مي شوند. در عكسي ديگر، اردوغان در ميان شخصيت هاي مجموعه ارباب حلقه ها قرار گرفته است.

حواشي ديدار اردوغان با محمود عباس در كاخي رخ داد كه افتتاحش در اكتبر گذشته با جنجال به همراه بود.

حدود 600 ميليون دلار براي ساخت اين كاخ كه 1150 اتاق دارد،‌ هزينه شده و آقاي اردوغان آن را نماد تركيه جديدي مي داند كه در حال بناست.

اما مخالفان آن را تصوير حكومتي مي دانند كه آن را به حركت به سوي خودكامگي متهم مي كنند.

آنها همچنين اردوغان را متهم مي كنند كه با بزرگ كردن جلوه هاي دوران عثماني سعي در تضعيف دستاوردهاي حكومت سكولار در تركيه دارد.

منبع/ فرارو

اول **
۰ نفر