۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۱۶
کد خبر: 81455436
T T
۰ نفر
چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی ثبت شد

مشهد - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی 9 ماه گذشته امسال 157 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری چهار هزار و 900 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در این استان صادر شده است.

این سازمان روز چهارشنبه ایرنا به نقل از 'راضیه علیرضایی' گزارش داد: زمینه فعالیت پروانه های بهره برداری صنعتی صنایع كانی غیرفلزی، ماشین آلات و تجهیزات، محصولات لاستیكی و پلاستیكی، محصولات غذایی و آشامیدنی و فلزی است.

وی گفت: این واحدهای صنعتی در شهرستانهای مشهد، نیشابور، سبزوار، چناران، فریمان، تربت حیدریه، تربت جام به بهره برداری رسیده و برای دو هزار و 352 نفر نیز اشتغال ایجاد كرده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ادامه همچنین اظهارداشت: با بازرسیهای به عمل آمده و گشتهای مشترك با دستگاههای كاشف طی 9 ماه گذشته امسال از 16 میلیارد و 511 میلیون ریال كالای قاچاق از انبارها و سطح عرضه در این استان كشف شد.

علیرضایی افزود: در این مدت 13 هزار و 123 مورد بازرسی از انبارها و سطوح عرضه كالا در خراسان رضوی انجام و منجر به تشكیل 953 پرونده برای متخلفان شد.

وی گفت: از این تعداد بازرسی دو هزار و 887 مورد به ارزش بیش از شش میلیارد ریال به صورت گشت مشترك به همراه سایر دستگاههای كاشف انجام گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: مهمترین كالاهای قاچاق كشف شده در این مدت محصولات دخانی، آرایشی و بهداشتی، نقره و بدلیجات، سوخت، مواد غذایی، بذر و سموم كشاورزی بوده است.

7489/660

سرخط اخبار استان‌ها