تیم فوتبال ایران و فلسطین از نگاه مفسران استرالیا/ توجه به دژاگه و سردار آزمون

كوالالامپور – ایرنا – روزنامه 'هرالد' استرالیا روز دوشنبه در آستانه رقابت های شانزدهمین دوره جام ملت های آسیا هفت سوال را با هفت چهره برتر ورزش و كارشناس این كشور در میان گذاشت كه بیشتر این افراد از تیم های ایران و فلسطین یاد كردند.

به گزارش ایرنا، 'مایكل‌ كوكریل' كارشناس فوتبال و مفسر شبكه ورزشی فاكس استرالیا، برگزاری جام ملت های آسیا 2015 را بزرگترین رقابت هایی دانست كه از سال 2000 میلادی و بازی های المپیك در این كشور برگزار می شود و شانس واقعی فوتبال استرالیا را در این جام به عنوان میزبان دید.

وی معتقد است برخی عوامل كنجكاوانه باعث می شود برخی از مهاجرین مانند ایرانی ها به جای استرالیا به صورت معقول و مناسب از تیم خود حمایت كنند، اما این شانس استرالیا است تا برای نخستین بار ارتباط خود را با فوتبال آسیا به درستی برقرار كند.

این كارشناس فوتبال و مفسر ورزشی استرالیا ، گفت كه تیم فلسطین حمایت همه جوامع از جمله غیرعرب ها را به همراه دارد و این یك دستاورد باور نكردنی برای فلسطین است.

'سباستیان هاست' فوتبال ‌نویس 'سیدنی مورنینگ هرالد' نیز سرعت 'اشكان دژآگه' را مورد اشاره قرار داد و نوشت جرات و سرعت این ستاره ایرانی در همه جا می تواند عامل برد ایران باشد.

وی نیز تیم دوم خود را كه مورد حمایت قرار می دهد تیم فلسطین ذكر كرد، اما گفت تیم های دیگری نیز می تواند باشد.

'مایكل لینچ' نویسنده ورزشی روزنامه 'سیدنی ‌مورنینگ هرالد' نیز، گفت كه بسیار مشتاق است ببیند تیم ملی فوتبال ایران چگونه در رقابت های جام ملت های آسیا بازی می كند.

وی گفت كه تیم ایران همواره بازیكنان خوب و مخلوطی از مهارت و سرعت داشته است و استرالیا هزینه های آن را در نوامبر سال 1997 داده است.

'كارلوس كی روش' مربی سطح بالای ایران به خوبی در برزیل در برابر تیم های بوسنی، آرژانتین و نیجریه ایستاد و عملكرد خوبی داشت.

'دومینیك بوسی' گزارشگر 'سیدنی مورنینگ هرالد' نیز حضور نخست تیم فلسطین را به عنوان 'یك كشور جنگ زده' در جام ملت های آسیا مورد اشاره قرار داد و گفت این تیم با همدلی زیادی مواجه می شود.

وی گفت كه تیم ایران نیز با تجدید حیات در قاره آسیا با مدیریت 'كارلوس كی روش' مربی سابق رئال مادرید و سرمربی تیم پرتغال روبروست. این تیم بار دیگر در حال تبدیل شدن به یك غول است.

'دومینیك بوسی' گفت كه شاید تیم ایران بهترین بازی خود را در جام جهانی انجام نداد و ناامید كننده برای این قاره بود، اما تركیب تجربه، جوان گرایی و استعداد را به چالش كشید.

وی گفت بازیكنان ایران مربی دارند كه می تواند به آنها كمك كند به توانایی های بالقوه خود برسند. آنها در دفاع منظم هستند و بازیكنان با استعدادی در تیم ایران وجود دارد. این تیم باید بدون صدمه به نیمه نهایی برسد و هر چیزی می تواند با این تیم رخ دهد.

'اسكات مك ‌الینتر' گزارشگر فوتبال در شبكه 'اس.بی.اس' استرالیا نیز گفت كه طرفداران تیم های باشگاهی ایران، عراق و ژاپن از پر جنب و جوش ترین حامیان فوتبال در جهان هستند و به احتمال زیاد در جام ملت های آسیا نیز برجسته خواهند بود.

وی استرالیا را میزبان ستاره های جوان در جام ملت های آسیا توصیف كرد و گفت سردار آزمون بازیكن جوان ایرانی دارای استعداد بالایی است. عمر عبدالرحمان از تیم امارات نیز می تواند به باشگاه های اروپایی راه یابد.

تیم ایران روز گذشته در استرالیا و در بازی دوستانه مقابل تیم عراق با گل سردار آزمون به پیروزی رسید.

آساق**1611

سرخط اخبار جهان