۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۴۰
کد خبر: 81451010
T T
۰ نفر

شیپور صلح در تالار وحدت دمیده می شود

۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۴۰
کد خبر: 81451010
شیپور صلح در تالار وحدت دمیده می شود

تهران - ایرنا - كنسرت شیپور صلح به خوانندگی محمد معتمدی و آهنگسازی علی قمصری 17 و 18 دی ماه در تالار وحدت برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا ، علی قمصری آهنگساز كنسرت 'شیپور صلح' عصر یكشنبه در نشستی خبری گفت: اركستر مجلسی تهران از معدود اركسترهایی است كه تولیدات مولفین و آهنگسازان ایرانی را اجرا می كند.

وی ادامه داد : اركستر مجلسی در سرلوحه كارهای خود كار بر روی آثار آهنگسازان ایرانی را مدنظر قرار داده و می تواند اتفاق خوبی باشد كه آثاری مانند 'شیپور صلح' و 'سیمرغ' دربرگیرنده چنین مولفه‌هایی هستند كه اگر ادامه پیدا كنند سرمنشاء اتفاقات خوبی برای كشورمان خواهند بود.

در بخش دیگری از این نشست كاوه كاتب مدیر اركستر مجلسی ایران گفت: بعد از آخرین كنسرتی كه در مركز همایش های برج میلاد برگزار كردیم .

قمصری به عنوان آهنگساز پروژه 'شیپور صلح' به من پیشنهاد داد كه در این كنسرت حضور پیدا كنیم. بنا به شرایط پیش آمده و بررسی‌هایی كه انجام دادیم اركستر را گسترش داده و ضمن اضافه كردن چند ساز ایرانی و جهانی، گروه كر نیز به كار اضافه شد.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالیم كه توانستیم در اجرای پیشین كنسرت 'شیپور صلح' در مركز همایش های برج میلاد مخاطبان را جذب كنیم. تصور می كنم با توجه به تمهیداتی كه برای این كنسرت در نظر گرفته‌ایم، كنسرت با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود .

كاتب افزود: آنچه كه برای ما در برگزاری كنسرت 'شیپور صلح' دارای اهمیت فراوانی است اعلام وضعیت سفید در موسیقی بوده است و این یكی از مهمترین شرایطی است كه دوست داریم در گروه خود به آن تاكید كنیم. دوست داریم با این پروژه بدون هیچ انتقادی صلح را برقرار كنیم و بعد حضوری مفید در عرصه های بین المللی برای گسترش و اعتلای صلح جهانی داشته باشیم.

بردیا كیارس رهبر اركستر مجلسی تهران هم در ادامه گفت: ما زمانی اركستر مجلسی تشكیل دادیم كه پروژه ای از سوی حمید متبسم به ما پیشنهاد شد، این در حالی است كه ما بعد از تعطیلی اركسترهای دولتی تصمیم گرفتیم اركستری را متشكل از سازهای زهی، بادی و چوبی ثبت كنیم كه این اتفاق افتاد و كار با عنوان اركستر مجلسی تهران آغاز شد.

كیارس در ادامه و در تشریح این اجرا افزود : در اصل این كنسرت قالب اركستر مجلسی را ندارد. در حقیقت به دلیل تعداد زیاد سازها می توان گفت كه ما در این كنسرت یك اركستر سمفونیك داریم اما چون نمی توانستیم عنوان اركستر مجلسی تهران را تغییر دهیم ناچار شدیم با همین نام به كار خود ادامه دهیم.

كیارس در بخش پایانی صحبت های خود افزود: در طول 2 شب كنسرتی كه قرار است در تالار وحدت برگزار كنیم هر شب از یك استاد بزرگ موسیقی ایران تقدیر خواهد شد كه در اولین شب اجرای خود را به استاد حسین دهلوی و در دومین شب اجرای خود را به استاد احمد پژمان تقدیم خواهیم كرد.

محمد معتمدی خواننده كنسرت 'شیپور صلح' هم در سخنان كوتاهی در این نشست گفت: هم اكنون در این نشست خبری درصد بالایی از توان هنری موسیقی كشور دور هم جمع شده‌اند، اما كمترین بهره را از حمایت‌های موسیقایی دارند.

در این نشست علی جعفری پویان نوازنده ویلن، شروین مهاجر نوازنده كمانچه و میلاد عمرانلو سرپرست گروه كر آوازی تهران كه در این اجرا همراه اركستر مجلسی خواهد بود نیز حضور داشتند.

فراهنگ**9252**1601**
۰ نفر