۱۱ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۳۸
کد خبر: 81447381
T T
۰ نفر

هشدار مصر به قطر: قرضاوی را سریع تر تحویل دهید

۱۱ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۳۸
کد خبر: 81447381
هشدار مصر به قطر: قرضاوی را سریع تر تحویل دهید

تهران - ایرنا - معاون همكاری های بین المللی وزارت دادگستری مصرگفت: بخش همكاری های بین المللی وزارتخانه درخواست تحویل فوری 'یوسف القرضاوی' و دیگر فراریان مصری را به قطر ارایه كرده است.

'عادل فهمی' روزپنجشنبه درگفت و گو با پایگاه خبری 'الیوم السابع' افزود: وزارت دادگستری به صورت دوره ای درخواست تحویل فراریان و احضارشدگان دستگاه قضایی را به كشورهای خارجی ارایه می كند.

وی اضافه كرد: دركشورقطر نیز تعدادی از فراریان مصری ساكن هستند كه مهمترین آن ها 'یوسف القرضاوی'، 'عاصم عبدالماجد' و تعدادی از تروریست های فراری هستند كه به آن ها ملحق شده اند.

فهمی گفت: به محض اینكه آشتی رسمی میان مصر و قطربرقرارشود، جلساتی میان مسوولان دو كشوربه منظوربررسی درخواست های مصركه تاكنون نتایجی دربرنداشته تشكیل خواهد شد.

پلیس بین الملل (اینترپل) نیز15 آذرماه به درخواست دولت مصر، 'یوسف القرضاوی' و 'وجدی غنیم' مبلغ 'سلفی' را در لیست افراد تحت پیگرد خود قرار داد.

یوسف القرضاوی معروف به 'مفتی ناتو' از رهبران افراطی وهابی و نزدیك سلفی های مصر است كه با رفتارها و فتواهای جنجال برانگیز خود چهره خشن و زشتی از اسلام را در غرب به نمایش گذاشت.

از فتوای قتل عام مردم سوریه گرفته تا در خواست قتل 'نوری المالكی' و حلال بودن نوشیدن جرعه ای مشروبات الكلی تا نفرین ایرانی ها در حج، تنها بخشی از اظهارات و فتواهای جنجال برانگیز قرضاوی است كه وی را به چهره ای منفور تبدیل كرده است.

خاورم**632**1566
۰ نفر