یونسی: امیدواریم الگویی برای همزیستی اجتماعی به جهانیان عرضه كنیم

تهران- ایرنا-دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پیام تبریك سال نو به مسیحیان كشورمان تاكید كرد: امیدواریم با اتكاء به آموزه‌های ادیان توحیدی و آموخته‌های فرهنگ ایرانی مدلی برای مبارزه با خشونت و افراطی‌گری و الگویی برای همزیستی اجتماعی و انسانی را به جهانیان عرضه كنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی یونسی عصر چهارشنبه فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال 201٥ میلادی را به همۀ پیروان این آیین تبریك گفت و تاكید كرد: در جهان امروز، ما شاهد خشونت‌های مذهبی، قومی و فرقه‌ای هستیم و از طرفی شرك‌های جدید با القاب گوناگون به ‌ستیز با ادیان توحیدی آمده‌اند كه در این میان، باورها و ارزش‌های ادیان توحیدی می‌تواند كشتی نجات بشریت باشد؛ باورهایی كه در آن عقلانیت، اعتدال و مدارا ارزش محسوب می‌شود و جهل و جمود، افراطی‌گری و خشونت ضد ارزش است.

وی در ادامه پیام آورده است: امیدواریم با تمسك به اخلاق دینی، پذیرش تنوع، تقویت انسجام اجتماعی و ایجاد همدلی و همبستگی تمامی پیروان ادیان الهی، شاهد گسترش محبت، صلح و آرامش در ایران و جهان باشیم.

یونسی اضافه كرد: همچنین امیدواریم با اتكاء به آموزه‌های ادیان توحیدی و آموخته‌های فرهنگ ایرانی مدلی برای مبارزه با خشونت و افراطی‌گری و الگویی برای همزیستی اجتماعی و انسانی را به جهانیان عرضه كنیم.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، سالی سرشار از سعادت و شادكامی و موفقیت را برای مسیحیان (ارامنه، آشوریان وكلدانیان) كشورمان آرزو كرد.

سیام**7261 /1449
۰ نفر