۳ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۴۷
کد خبر: 81436737
T T
۰ نفر
راه اندازي كرسي اسلام ‌شناسي و اتاق اسلام در ارمنستان

تهران - ايرنا - كرسي اسلام ‌شناسي و اتاق اسلام، به همت رايزني فرهنگي ايران در ارمنستان و همكاري آكادمي ملي علوم در ارمنستان راه‌ اندازي مي ‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا، در ديدار «مجيد مشكي» رايزن فرهنگي ايران در ارمنستان با «آكادميسين يوري سوواريان» رييس بخش علوم انساني آكادمي ملي علوم، مشتركات فرهنگي دو كشور مورد بررسي قرار گرفت.

بر اساس گزارش سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامي، رايزن فرهنگي ايران در اين ديدار به وجود مشتركات فرهنگي دو كشور اشاره كرد و افزود: براي انجام مناسبات فرهنگي دو كشور، فرصت ‌هاي پيش روي ارمنيان و ايرانيان را بايد شناخت.

«مجيد مشكي» اضافه كرد: بايد زمينه‌اي براي معرفي فرهيختگان دو ملّت از فرهنگ و دين فراهم كرد كه در اين جهت نيازمند راه ‌اندازي «كرسي اسلام‌شناسي» و «اتاق اسلام» در ارمنستان هستيم.

در ادامه، دوطرف به تبادل نظر درباره نحوه اجراي طرح كرسي اسلام‌ شناسي و اتاق اسلام در محل آكادمي ملي علوم ارمنستان پرداختند.

رييس بخش علوم انساني اين مركز علمي گفت: با توجه به اينكه ايران و ارمنستان دو كشور همسايه و دوست هستند، ارامنه اعم از نخبگان و مردم عامه اطلاعات جامعي از دين و آيين ايرانيان ندارند و اسلام را به صورت كامل نمي‌شناسند.

«آكادميسين يوري سوواريان» افزود: با افتتاح اين اتاق و كرسي اسلامي مي‌ توان به گسترش اين فرهنگ و افزايش آگاهي‌هاي ارمنيان از دين اسلام كمك كرد.

وي با اشاره به اينكه «كرسي اسلام‌شناسي» و «اتاق اسلام» بستر اسلام ‌شناسي در منطقه قفقاز را فراهم مي‌كند، گفت: با توجه به نزديكي تعطيلات سال نو ميلادي، لازم است نشستي درباره ايجاد اين مراكز اسلا‌م شناسي برگزار شود تا سياست‌ گذاري ‌هاي لازم اتخاذ شود.

برگزاري سمينار مشترك با همكاري آكادمي علوم، رايزني فرهنگي و مراكز علمي و دانشگاهي داخل ايران از ديگر موضوعات مورد بررسي در اين ديدار بود.

فراهنگ**7537**1027

سرخط اخبار فرهنگ