۱ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۵۶
کد خبر: 81434963
T T
۰ نفر
نايب رييس مجلس: ثمره استواري مقابل دشمنان عزتمندي ايران در عرصه جهاني است

تبريز- ايرنا - نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: ثمره استواري در مقابل دشمنان، عزتمندي ايران اسلامي در عرصه جهاني است.

حجت الاسلام سيدمحمد حسن ابوترابي فرد روز دوشنبه در حاشيه آغاز عمليات اجرايي ساخت يادمان شهداي گمنام در شهرستان شبستر، افزود: مقاومت و استواري در هشت سال دفاع مقدس كه حفظ تماميت ارضي كشور را به دنبال داشت، مصداق بارز اين موضوع است.

وي گفت: عزتمندي سياسي در مقابل 1+5 از ديگر مصداق هاي استواري اراده ملت ايران است.

حجت الاسلام ابوترابي فرد همچنين با اشاره به اينكه مردم آذربايجان نماد دينداري هستند، خاطر نشان كرد: مردم آذربايجان با ولايت مداري و با نام ولايت و حب ائمه اطهار (ع) مشهورند و در دوران دفاع مقدس نيز رزمندگان اين خطه عاشورايي در جبهه هاي حق عليه باطل ايثارگري ها كردند.

وي با بيان اينكه شجاعت، سرسختي و شهامت از مهمترين ويژگي هاي مردم آذربايجان است، افزود: آذربايجان تابلو، شناسنامه و هويت ايران اسلامي است و نقش آذربايجاني ها در مديريت كشور نقش بسيار فاخر بوده و رهبر معظم انقلاب و بسياري از مديران ارشد نظام و مراجع تقليد و علماي طراز اول در تاريخ برخاسته از اين خطه هستند.

وي تاكيد كرد: در اين ميان منطقه شبستر همانند ستاره‌اي پرفروغ و الهام ‌بخش مي ‌درخشد.

حجت الاسلام ابوترابي فرد افزود: شهرستان شبستر آراسته به ادب، فرهنگ، دين، اخلاق و دانش است و بايد اين شهرستان در عرصه هاي فرهنگي، سياسي واقتصادي پيشرو باشد.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي درسفري يك روزه به شهرهاي شبستر، صوفيان و تسوج در آذربايجان شرقي در آيين آغاز عمليات اجرايي ساخت يادمان شهداي گمنام اين شهرستان شركت و در شوراي اداري آن حضور يافت.

7223/587

سرخط اخبار استان‌ها