۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۲۰
کد خبر: 81434147
T T
۰ نفر
مراسم عزاداري رحلت پيامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) در كرمانشاه برگزار شد

كرمانشاه - ايرنا - همزمان با فرا رسيدن 28 صفر، سالروز رحلت نبي مكرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت سبط اكبرش امام حسن مجتبي (ع) كرمانشاه غرق در سوگ و عزاست و مراسم عزاداري باشكوهي نيز در مسجد جامع شهر كرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مراسم عزاداري سالروز رحلت پيامبر خاتم (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع) صبح امروز (يكشنبه) با حضور هيات هاي عزاداري از دو مسير چهار راه مدرس و ميدان آزادي به سمت مسجد جامع برگزار شد.

در اين مراسم، هيات هاي عزاداري با سينه و زنجير زني در غم جانسوز نبي مكرم اسلام و سبط اكبرش به عزاداري پرداخته و علم هاي عزا را برافراشتند.

در كنار اين هيات ها، مردم مومن و مذهبي شهر كرمانشاه نيز به عزاداري پرداخته و در سوگ رسول خدا و فرزندش امام حسن (ع) اشك ماتم ريختند.

هيات هاي عزادار سپس در داخل مسجد جامع كرمانشاه، اجتماع كرده و به صورت متحد و يكپارچه با مداحي مداحان اهل بيت (ع) بر سر و سينه زدند.

قرائت زيارت از بعيد پيامبر مكرم اسلام (ص) بخش ديگري از برنامه عزاداران كرمانشاهي در مسجد جامع بود.

سپس آيت الله ممدوحي نماينده مردم كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري و عضو جامعه مدرسين حوزه علميه در اين اجتماع باشكوه به سخنراني پرداخت و گوشه هايي از فضايل بي كران رسول خدا (ص) و امام حسن مجتبي (ع) را براي مردم بازگو كرد.

در پايان مراسم عزاداري نيز، عزاداران رسول خدا (ص) و امام حسن مجتبي (ع) پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آيت الله علما امام جمعه كرمانشاه، مهمان سفره اهل بيت (ع) شدند.

7458/567