۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۹:۰۰
کد خبر: 81432715
T T
۰ نفر

3 زن دربحرین بازداشت شدند

۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۹:۰۰
کد خبر: 81432715
3 زن دربحرین بازداشت شدند

تهران - ایرنا - مردم بحرین در نقاط مختلف این كشور به مناسبت گرامیداشت ' عید شهدا' و سالروز قیام ملت در دهه نود قرن گذشته میلادی تظاهرات گسترده و با شكوهی برگزار كردند. نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه سه تن از زنان شركت كننده در این تظاهرات را بازداشت كردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی الوفاق ، مقامات امنیتی بحرین در این تظاهرات همسر شیخ علی الجد حفصی و دخترش را به همراه دو پسرش و همچنین همسر 'حسن آدم ' را كه در سیاهچالهای رژیم بسر می برد، دستگیر كردند.

نیروهای رژیم تظاهرات مسالمت آمیز مردم را در ورودی های پایتخت به محاصره خود درآورد و در اطراف محل شروع راهپیمایی در بازار شهر یك حلقه امنیتی به وجود آوردند . اقدامات و حضور گسترده نیروهای رژیم مانع از آن شد كه شهروندان بحرینی طبق فراخوان به عمل آمده از سوی جریانهای انقلابی و احزاب مخالف راهپیمایی مورد نظر خود را انجام دهند.

اما علیرغم اقدامات سركوبگر نیروهای رژیم آل خلیفه مردم بحرین به منظور تجدید پیمان با شهدا در شهركهای مختلف این كشور از قبیل المالكیه ، البلاد ، الدیه و ستره راهپیمایی های متعددی با شعار ' هدف ما منامه است ' برگزار كردند .

شركت كنندگان در این تظاهرات بر حق قصاص از قاتلان شهدا و ادامه جنبش انقلابی تا تحقق یافتن خواسته های بر حق خویش تاكید كردند.

اعتراضات مسالمت آمیز مردمی علیه رژیم آل خلیفه در بحرین كه از چهار سال پیش آغاز شده ، توسط نیروهای امنیتی این كشور با كمك ارتش عربستان كه در قالب 'نیروهای سپر جزیره' در بحرین مستقر شده اند، به شدت سركوب شده و دهها نفر از معترضان كشته و هزاران نفر دیگر از شهروندان این كشور بازداشت و یا از ادارات و سازمانهای دولتی و خصوصی اخراج شده اند.

مخالفان بحرینی، از جمله اكثریت شیعه این كشور خواستار احقاق حقوق مدنی و سیاسی خود از جمله حق تعیین سرنوشت هستند.

خاورم ** 1487 **1566
۰ نفر