۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۸
کد خبر: 81432336
T T
۰ نفر
امام جمعه خرم آباد: مسوولان آثار و بركات وقف را براي مردم بيان كنند

خرم آباد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مسوولان بايد آثار و بركات وقف را براي مردم بيان كرده و اموال وقفي را معرفي كنند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه خرم آباد با اشاره به آغاز هفته وقف افزود: در روايات اسلامي از وقف تعبير به صدقه جاريه شده و استمرار حيات طيبه انسان در اين سنت خداپسندانه است.

وي با بيان اينكه وقف سنت حسنه اي در جامعه است، گفت: در دين مبين اسلام و در روايات و احاديث در نسبت به انجام اين سنت حسنه تاكيد فراواني شده است.

امام جمعه خرم آباد همچنين با اشاره به حضور پرشور و ميليوني مردم در راهپيمايي بزرگ اربعين، اظهار كرد: اربعين امسال پيام روشني به سران كشورهاي استكباري و تكفيري ها بود كه بدانند جنايت هاي آنها كوچكترين تاثيري بر دل مسلمانان نخواهد داشت.

وي همچنين اظهار كرد: گردهمايي بزرگ اربعين حسيني باعت شگفتي جهانيان شد و نشان داد كه فداكاريها و رشادتهاي آن حضرت در راه دين همچنان در دل دوستداران آن حضرت قرار دارد.

وي در بخش ديگري، پخش اطلاعات شكنجه گري سازمان سياي آمريكا را مايه رسوايي دولتمردان اين كشور عنوان كرد و گفت: سازمان سياي آمريكا زندانيان بي گناه را با كوچكترين جرم ها به بزرگترين شكنجه ها گرفتار كرده و اين در حالي است كه دولتمردان اين كشور مدعي حقوق بشر هستند.

امام جمعه خرم آباد اظهار كرد: اين برنامه ها بايد بهانه اي براي جلوگيري از نقض حقوق بشر و اينگونه اقدام ها باشد و مجامع بين المللي بايد شكنجه گران را مجازات كنند.

وي همچنين با تسليت فرا رسيدن سالروز رحلت پيامبر عظيم الشان اسلام محمد مصطفي(ص) و امام حسن مجتبي(ع) و شهادت امام رضا(ع)، گفت: آيين عزاداري اين ايام نيز بايد با شكوه بيشتري برگزار شود.

نماينده ولي فقيه در لرستان همچنين بيان كرد: فضاي فرهنگي و سياسي جامعه نبايد متشنج شود و آنچه مردم و جامعه را واكسينه مي كند بصيرت و وحدت و يكپارچگي است و بالاترين دفاع از دولت خدمت فرهنگي و اقتصادي است.

591/7274/542
۰ نفر