۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۲
کد خبر: 81432287
T T
۰ نفر

امام جمعه قشم: وقف يكي از شاهكار هاي اسلام است

۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۲
کد خبر: 81432287
امام جمعه قشم: وقف يكي از شاهكار هاي اسلام است

قشم – ايرنا – امام جمعه قشم گفت: وقف يكي از شاهكار هاي اسلام و بهترين شيوه براي جاودان ساختن سرمايه انسان است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام رضا جوكار در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته قشم افزود: وقف نه تنها از هدر رفت سرمايه انسان ها جلوگيري مي كند بلكه آنها را براي هميشه به نام واقف زنده نگه مي دارد.

به گفته وي مال و فرزند زينت زندگي است و وقتي عمر دنيوي انسان تمام مي شود دلبستگي انسان به آنها نيز تمام مي شود، اما وقف كاري مي كند كه سرمايه انسان ها ماندگار و جاودانه شود.

وي از مردم شهرستان قشم خواست با وقف كردن امكانات و ثروت خود، زمينه توسعه نيازهاي مردم در امور درماني، بهداشتي، آموزشي شهرستان را فراهم بياورند و با اين اقدام خداپسندانه خود در پيشبرد اقتصاد مقاومتي نيز نقش آفريني كنند.

خطيب نماز جمعه اين هفته قشم در بخش ديگري از اين خطبه به تجمع و راهپيمايي عزاداران حسيني در اربعين امسال در عراق اشاره كرد و گفت: در هيچ كجاي جهان و در هيچ زماني 20ميليون نفر مانند اين تجمع و راهپيمايي، يك جا جمع نشده بودند و اين موضوع نشان از وجود امنيت در كشور جنگ زده اي مانند عراق است كه استكبار جهاني به انحاي مختلف ناامني را در آنجا دامن مي زند.

حجت الاسلام جوكار با بي نظير خواندن اين تجمع و راهپيمايي بر نصرت خداوند و سيدالشهدا به آن تاكيد كرد و افزود: اين حركت همچنين نشانه اي آشكار از عزت و عظمت جمهوري اسلامي ايران نيز بود.

به گفته وي محبوبيت امام امت و رهبر معظم انقلاب و همچنين سردار سليماني در ميان زائران اربعين حسيني و مردم عراق دليلي بر اين ادعاست.

امام جمعه قشم همچنين اين اجتماع را نمايش وحدت، اقتدار و همگرايي مسلمان ها بر عليه استكبار جهاني، تكفيري ها و بخصوص گروه داعش دانست و تصريح كرد: وعده ارتش 20ميليوني امام خميني(ره) با اين تجمع و راهپيمايي شكل گرفت و با هدايت رهبر معظم انقلاب دست آلوده استكبار جهاني با اين ارتش كوتاه خواهد شد.

وي با اشاره به مناسبت هاي اين هفته ولادت حضرت عيسي مسيح را به مسيحيان تبريك گفت و يادآور شد: ما مسلمان ها به آن حضرت كه مخالف هرگونه ظلم بود ارزش قائل هستيم.ك/2

1871/668

سرخط اخبار استان‌ها