توان موشكي ايران در رزمايش «محمد رسول الله(ص)» به نمايش در مي آيد

بندرعباس -ايرنا - فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: توان موشكي جمهوري اسلامي ايران در رزمايش «محمد رسول الله(ص)» به نمايش در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رزمايش مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران تحت عنوان «محمد رسوال الله(ص)» از چهارم تا دهم دي ماه از شرق تنگه هرمز تا پايين تر از خليج عدن در منطقه اي به وسعت دو ميليون و 200 هزار كيلومتر مربع برگزار خواهد شد.

در اين رزمايش نيروهاي دريايي، هوايي، زميني و قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) حضور خواهند داشت.

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران پنجشنبه در نشست خبري اين رزمايش در ستادكل ارتش، در پاسخ به سووال خبرنگار ايرنا، مبني بر اينكه چه بخش از توان موشكي ايران در اين رزمايش به نمايش در خواهد آمد، گفت: توان موشكي ايران اسلامي را با انواع پرتاب هاي موشك سطح به سطح، ساحل به دريا، زمين به هوا و هوا به سطح به نمايش خواهيم گذاشت.

امير دريادار «حبيب الله سياري» در رابطه با حضور نيروهاي خارجي در منطقه رزمايش و خليج فارس افزود: به نيروهاي فرامنطقه اي كه بر اساس قوانين بين المللي در خليج فارس حضور دارند، كاري نخواهيم داشت.

منطقه رزمايش «محمد رسول الله(ص)» از شرق تنگه هرمز تا شمال اقيانوس هند است، از اين رو خليج فارس شامل منطقه رزمايش نمي شود.

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: منطقه را به عنوان منطقه تمرين و تير اندازي مشخص كرده و در اين زمينه اطلاعيه داده ايم اگر كسي در زمان رزمايش منطقه را ترك نكند، مسووليت آن با خودش است.

وي افزود: از آنجا كه منطقه رزمايش «محمد رسول الله(ص)» تا مدار 10 درجه يعني پايين خليج عدن است، ناوگروه ها و نيروهاي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه جهت انجام ماموريت به آب هاي آزاد اعزام شده اند نيز در اين رزمايش حضور دارند.

به گفته امير دريادار سياري، در اين رزمايش دو نوع پهپاد دريا پايه و ساحل پايه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به كار گرفته مي شود.ك/3

668

سرخط اخبار استان‌ها