۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۸
کد خبر: 81431542
T T
۰ نفر
110میلیارد ریال تسهیلات كشاورزی برای خسارت دیدگان بحران برف چالوس اختصاص یافت

نوشهر - ایرنا - فرماندار چالوس با اشاره به دغدغه كشاورزان به دلیل خسارات برف سال گذشته، از اختصاص 110 میلیارد ریال تسهیلات كشاورزی برای جبران این خسارات در شهرستان چالوس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمدناصر زندی' روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: آثار و بقایای خسارت بحران برف در بخش كشاورزی از چالش های مهمی است كه برای جبران آن این میزان اعتبارات اختصاص یافته است.

وی تصریح كرد: بانك های مختلف پرداخت این تسهیلات را آغاز كرده اند كه ضروری است برای شتاب بخشی به این روند مساعدت های بیشتری با كشاورزان در نحوی پرداخت این تسهیلات داشته باشند.

وی خاطرنشان كرد: در بخش خسارت مسكن به 321 نفر حدود 3هزار و 410 میلیون ریال كمك بلاعوض، 101 نفر یك هزار و 250 میلیون ریال تسهیلات برای سقف و در كل به یك هزار و 91 نفر خسارت دیده در حوزه مسكن 45 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات اختصاص یافته كه 34 میلیارد ریال آن تاكنون جذب شده است.

وی با اشاره به عملكرد مطلوب اداره منابع طبیعی چالوس در چند ماه گذشته، افزود: این عملكرد خوب كه موجب رفع تصرفات اراضی منابع طبیعی در جنگل و دریا شده، مرهون همكاری و همت سایر اداره ها از جمله دادگستری، نیروی انتظامی و راهداری و راه و شهرسازی شهرستان است.

فرماندار چالوس راهنمایی نادرست كاركنان ادارات را دلیل بیشتر بوجود آمدن پدیده تصرف اراضی دانست و گفت: هم اكنون هم اراده دستگاه های اجرایی و دستگاه قضایی بر این استوار است كه با قاطعیت در مقابل تجاوزات ایستاده كرده و حفظ اراضی كنند تا هر گونه ساخت و ساز قانونمند شود تا در ادامه كار مشكلی پیش نیاید.

زندی همچنین به پروژه پل سرد آبرود اشاره كرد و افزود: اجرایی شدن زودتر این پل از مطالبات مردمی است و باید هرچه سریعتر با مساعدت مسوولان استانی این كار صورت گیرد و اگر پروژه ای مشكل اعتبار و زمان دارد آن را به اطلاع فرمانداری برسانند.

وی بر لزوم حمایت از سرمایه گذار تاكید كرد و اظهار داشت: ادارات باید در حد توان با سرمایه گذاران مساعدت لازم داشته باشند تا بتوانیم در حوزه گردشگری، تولید و كشاورزی با فراهم شدن بستر های مناسب شاهد شكوفایی شهرستان باشیم.

وی همچنین خواستار حمایت و تلاش در جهت آغاز فعالیت دوباره شركت آبمعدنی كریستال شهرستان كه حدود 120 نفر شاغل دارد، شد كه به علت نبود رمپ مناسب تردد آن با مشكل مواجه است.

امام جمعه چالوس نیز در این جلسه با اشاره به حماسه اربعین امسال، گفت: آیین اربعین امسال ركورد همه اجتماعات دنیا را برهم زد و حضور جمعیت 20 میلیونی در این مراسم بیانگر تاثیر قیام عاشورای است كه با گذشت زمان شعله ورتر می شود.

حجت الاسلام ' محمدمهدی راشدی ' خاطرنشان كرد: علی رغم تهدید ها و حركت های تروریستی داعش درعراق تصور این بود كه این حركت عظیم صورت نخواهد گرفت ولی حضور گسترده مردم با امنیت بالا تمامی معادله های مادی را برهم زد.

وی با اشاره به حماسه 9 دی افزود: مردم بصیر ایران اسلامی با حركت عظیم و ماندگار خویش كه بر گرفته از قیام عاشورا است در برابر ظلام و جنایتی كه همچون كربلای حسینی در روز عاشورا در تهران اتفاق افتاد با تمام وجود ایستادند و عظمت انقلاب حسنی را به رخ جهانیان كشیدند.ك/2

1295/1535/608