۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۰
کد خبر: 81431054
T T
۰ نفر
مسوولان نبايد به ورزش روستايي بي توجه باشند

مراغه - ايرنا - نماينده مردم هشترود و چاراويماق در مجلس شوراي اسلامي گفت: بي توجهي برخي مسوولان به مقوله ورزش روستايي قابل قبول و توجيه نيست و بايد آن را جبران كنند.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، غلامحسين شيري علي آباد، در نشست مديران كل ستادي وزارت ورزش و جوانان كشور با جامعه ورزشي شهرستان هاي هشترود و چاراويماق افزود: وضعيت ورزش در روستاهاي اين شهرستان ها در حد مطلوب و قابل قبولي نيست.

وي اظهار كرد: علاقه مندان به فعاليت هاي ورزشي در روستاهاي دورافتاده اين شهرستان ها فاقد حداقل امكانات ورزشي و حتي يك توپ فوتبال هستند.

رييس فراكسيون توسعه روستايي مجلس شوراي اسلامي، خواستار احداث استاديوم ورزشي جديد و خارج از شهر در چاراويماق شد و گفت: زمين فوتبال فعلي هشترود نيز در داخل شهرك مسكوني واقع شده و زمين چمن آن غيرقابل استفاده است.

شيري علي آباد، تجهيز زيرساخت هاي لازم براي زمين چمن فوتبال واقع در شرق هشترود را براي استفاده جوانان و روستاييان اين منطقه ضروري خواند و ادامه داد: مسوولان ذيربط بايد در اين زمينه اقدامات اساسي كنند.

مديركل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه، توسعه ورزش قهرماني و همگاني و تكميل طرح ورزشي يادگار امام (ره) به عنوان دهكده ورزشي شمالغرب كشور را هسته هاي مهم سند تدبير و توسعه ورزش استان اعلام كرد.

سيدمحمد شروين اسبقيان، افزود: اين اداره كل با كسب هشت هزار و 31 امتياز، رتبه نخست را در بين ادارات كل ورزش و جوانان استان ها كسب كرده است.

وي اظهار كرد: با تكميل طرح هاي نيمه تمام، سرانه ورزشي استان از 62 صدم به 82 صدم متر مربع مي رسد.

فرماندار هشترود نيز در اين جلسه، مشكل ورزش هشترود را كيفيت پايين فضاهاي ورزشي و نبود امكانات اعلام كرد و گفت: سرانه ورزشي اين شهرستان بالاي يك متر مربع است و با وجود سالن هاي ورزشي متعدد، ورزشكاران از امكانات جزئي هم بي بهره هستند.

حسن مستفيد، خواستار تجهيز و تعمير اساسي استخر سرپوشيده هشترود و استاديوم ورزشي آزادي اين شهرستان شد.

معاون فرماندار چاراويماق نيز در اين جلسه از نبود سالن ورزشي در بخش شاديان اين شهرستان انتقاد كرد و خواستار احداث سالن ورزشي در اين بخش شد.

زين العابدين مردانيان، افزود: جوانان اين بخش حتي از وجود يك سالن ورزشي كوچك محروم هستند و دولت بايد توجه جدي به اين شهرستان و اين بخش كند.

وي، با اشاره به نياز ورزشكاران و جوانان اين شهرستان به استخر سرپوشيده، اظهار كرد: جوانان اين شهرستان براي تفريح و انجام ورزش هاي آبي مجبور به عزيمت به هشترود هستند و در اطراف سدها و رودخانه ها شنا مي كنند.

مردانيان، نبود ساختمان اداره ورزش و جوانان را از مشكلات چاراويماق اعلام كرد و گفت: ايجاد اين اداره از خواسته هاي ورزشي مردم و ورزش دوستان اين شهرستان است.

شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعيت در 120 كيلومتري جنوب شرقي تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.

7486/590