۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۳۱
کد خبر: 81430576
T T
۰ نفر

شكار پرندگان در تالاب شادگان ممنوع شد

۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۳۱
کد خبر: 81430576
شكار پرندگان در تالاب شادگان ممنوع شد

آبادان-ایرنا- شكار پرندگان در تالاب شادگان با دستور اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان ممنوع شد.

رئیس اداره محیط زیست شادگان چهارشنبه به ایرنا گفت:به درخواست سازمان دامپزشكی كشور و وجود بیماری كشنده آنفلوانزای فوق حادطیور در روسیه و احتمال انتقال این بیماری با افزایش مهاجرت پرندگان مهاجر به مناطق جنوبی كشور، شكار پرنده در مناطق تالابی و آبگیرهای استان ممنوع است.

'سیدمحمدحسن فقیه' افزود:بر این اساس به منظور كنترل مناطق آبی و جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری از طریق پرندگان مهاجر كه بیشتر مرغابی‌سانان هستند، اقدامات كنترلی بیشتر و با شدت عمل بیشتری صورت می پذیرد.

وی اضافه كرد:به شكارچیان و دوستداران طبیعت توصیه می‌شود با توجه به ممنوعیت شكار پرنده در مناطق آبی حضور داشته باشند و در صورت مشاهده افراد به همراه اسلحه شكاری اقدامات قانونی و صدور جرائم به عمل خواهد آمد.

تالاب بین‌المللی شادگان یكی از تالاب‌های بزرگ ایران در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌است.

در همایش تالاب‌های جهان كه در رامسر بر‌گزار شد تصمیم گرفته شد كه سه تالاب شادگان، خورموسی و خور الامیه با عنوان تالاب شادگان شناخته شود.

آب این تالاب بین المللی كه از لحاظ رتبه‌های ثبت شده در یونسكو در گذشته در رتبه پنجم جهانی قرار داشت، از رودخانه‌های جراحی و كارون همچنین جزر و مد خلیج فارس تامین می‌شود كه ب‍ا وجود فصلی بودن ب‍خ‍ش آب ش‍ی‍ری‍ن آن‌، آب ش‍ور ت‍‍الاب ب‍ه دل‍ی‍ل م‍ت‍ص‍ل ب‍ودن به خ‍ور‌ه‍‍ا و خ‍ل‍ی‍ج ف‍‍ارس‌، د‌ائمی است.

7104/547

سرخط اخبار استان‌ها