۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۲
کد خبر: 81429969
T T
۰ نفر
همایش ملی پژوهش دانشگاه های فرهنگیان كشور در بوشهر آغاز  به كار كرد

بوشهر - ایرنا - همایش ملی پژوهش دانشگاه های فرهنگیان كشور روز چهارشنبه با حضور' میرمحمدی' سرپرست دانشگاه فرهنگیان، مسوولان كشوری و استان بوشهرو پژوهشگران برتر پردیس ها ومراكز آموزش عالی سراسر كشور درپردیس علامه طباطبایی بوشهر آغاز به كار كرد.

به گزارش ایرنا، معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استانداری بوشهر دراین آیین گفت: پژوهش یك اصل است كه امروز بدون توجه به آن رسیدن به توسعه امكان ندارد.

'سعید زرین فر' افزود: قدرتهای بزرگ بخشی از علوم را در انحصار خود قرار داده اند و اجازه نشر آنرا به جوامع دیگر نمی دهند.

وی گفت: با توجه به تحریم هایی كه علیه جمهوری اسلامی وجود دارد توجه به پژوهش از اهمیتی ویژه برخوردار است.

زرین فر افزود: هفته پژوهش فرصتی برای دیدن نقاط قوت و ضعف و برطرف كردن مشكلات است.

زرین فر افزود: در برنامه پنجم توسعه قرار بود در بودجه های سالانه كشور اعتبارات پژوهشی از نیم درصد به سه درصد افزایش یابد كه با توجه به برداشته شدن قید تكلیف بیشتر دستگاهها اعلام می كنند اعتبار برای بخش پژوهش وجود ندارد.

وی گفت: مدیران باید پژوهش را لازمه كار خود قرار دهند این درحالی است كه مدیران این احساس نیاز را نسبت به امر پژوهش نمی كنند و آن را دست و پا گیر می دانند.

زرین فر افزود: امروز توجه به پژوهش های میدانی ضروری است و در انجام كارهای پژوهشی باید اولویت بندی در طرح ها صورت گیرد.

سرپرست پردیس علامه طباطبایی بوشهر نیز گفت: بر خود می بالیم كه میزبان معلمانی هستیم كه علاوه بر ثروت معلمی مفتخر به امر پژوهشگری هستند.

' اكبرمولایی ' افزود: بی شك در منزلت علم همان بس كه با آن خیر دنیا و آخرت حاصل می شود و علم همان یافته های ماحصل جست وجو است كه به آن پژوهش می گویند.

دراین همایش 22 پژوهشگر برتر پردیس ها و مراكز آموزش عالی سراسركشور، ازاستان های تهران، اصفهان، زنجان، رشت، بوشهر، خراسان شمالی و رضوی، همدان، كردستان، یاسوج ، یزد، اردبیل، قم و شهرستا نهای استان تهران حضور دارند كه از آنها تجلیل خواهد شد.

همایش ملی پژوهش با شعار 'جامعه دانایی محور دربستر تربیت معلم پژوهش محور' به مدت دو روز در بوشهر ادامه دارد.

629/539/538
۰ نفر