۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۹
کد خبر: 81429761
T T
۰ نفر
هيچ اثري از بيماري آنفولانزاي پرندگان در آستارا مشاهده نشده است

آستارا ـ ايرنا ـ رييس شبكه دامپزشكي آستارا گفت: هيچ اثري از بيماري آنفولانزاي پرندگان در اين شهرستان مشاهده نشده است.

بهرام پورضرب روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا با بيان اينكه تاكنون هيچ گونه كانون بيماري فوق حاد آنفولانزاي پرندگان در شهرستان آستارا گزارش نشده است، از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تلفات غير عادي در طيور بومي و صنعتي مراتب را به شبكه دامپزشكي اطلاع دهند.

وي افزود: شبكه دامپزشكي تمام تلاش خود را با اطلاع رساني به موقع در جهت پيشگيري از شيوع آنفولانزاي فوق حاد پرندگان انجام مي دهد.

وي با بيان اينكه بيماري آنفولانزاي پرندگان مي تواند براي بهداشت انسان تهديد آفرين باشد ، از شهروندان آستارايي خواست تا در صورت مشاهده هر گونه علايمي شامل عطسه ، سرفه ، ريزش اشك ، كاهش توليد تخم ، اسهال و اختلالات عصبي مراتب را از طريق تماس با تلفن هاي 1515 و يا 01344837695 به شبكه دامپزشكي شهرستان اطلاع دهند.

پورضرب در ادامه اين بيماري را قابل انتقال به انسان عنوان كرد و گفت: تماس مستقيم با پرندگان آلوده، تماس با مدفوع و ترشحات پرندگان ، شكار پرندگان وحشي و خريداري پرندگان شكار شده وحشي ، تردد در بازارهاي سنتي و خريد و فروش پرندگان زنده از جمله راه هاي انتقال بيماري آنفولانزاي فوق حاد پرندگان به انسان به شمار مي رود.

به گزارش ايرنا؛ شهرستان آستارا در 200 كيلومتري غرب مركز گيلان واقع شده است.ك3

7105 / 535/ 603

سرخط اخبار استان‌ها