۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۲:۵۷
کد خبر: 81429251
T T
۰ نفر
ریابكوف: انتظار نتایج مثبت از دور كنونی مذاكرات ایران و 1+5 داریم

مسكو-ایرنا- سرگئی ریابكوف مذاكره كننده ارشد هسته ای روسیه گفت كه روسیه از دور كنونی مذاكرات ایران و گروه 1+5 انتظا نتایج مثبت دارد.

به گزارش ایرنا، ریابكوف كه برای شركت در مذاكرات ایران و گروه 1+5 در سطح مدیران سیاسی عازم ژنو شده است،در گفتگو با ایتارتاس اعلام كرد: انتظار نتایج مثبت از دور كنونی مذاكرات در مورد برنامه هسته ای ایران واقعی است.

وی افزود:این سخنان صرفا اظهارات دیپلماتیك (بی اساس) نیست كه برای سرپوش گذاشتن بر مذاكرات بی نتیجه بیان شود. بلكه گواهی بر ارزیابی درست ما از وضعیت مذاكرات است.

وی اضافه كرد: زمانی كه دور قبلی مذاكرات هسته ای در روز 24 ماه نوامبر به پایان رسید طرف های مذاكره كننده در دو قدمی توافق قرار داشتند و بارها به این واقعیت اشاره كردیم و اصلا مبالغه آمیز نبود.

ریابكوف گفت: در دوره مذاكرات قبلی از پایتخت های كشورهای شركت كننده در مذاكرات ازجمله مسكو اعلام شد كه حركت در مسیر گفتگوها از نقطه ای كه متوقف شده ادامه خواهد یافت و این موضوع بسیار مهم است.

مذاكره كننده ارشد هسته ای روسیه گفت: امیدوارم هیچ گونه حركت به عقب كه ویژه چنین مذاكرات دشواری است انجام نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: فكر نمی كنم فردا یا پس فردا همه مسایل را حل می كنیم و به توافق جامع می رسیم اما امیدوارم به رغم تلاش های برخی محافل سیاسی برای زیرشك بردن ضرورت این توافق برای اهداف داخلی خود، در جریان مذاكرات تا اندازه ای به هدف نزدیك می شویم.

ریابكوف گفت: به نظر من مذاكرات هسته ای ایران موجب تقویت امنیت منطقه ای و جهانی خواهد شد.

وی افزود: این موضوع به ویژه برای خاورمیانه كه روند بی ثباتی در آن اخیرا تشدید شده اهمیت فراوان دارد.

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه نیز روز سه شنبه با ابراز خوش بینی در مورد مذاكرات ایران و گروه 1+5 اعلام كرد: دستیابی به توافق جامع در مذاكرات هسته ای ایران تا ماه ژوئن آینده امكان پذیر است.

اروپام*5*391 **1917