۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۵۰
کد خبر: 81428850
T T
۰ نفر
حادثه گروگانگیری در پیشاور پاكستان با حدود 140 كشته خاتمه یافت

اسلام آباد - ایرنا - حادثه گروگانگیری و حمله مرگبار روز سه شنبه طالبان به مدرسه ای در پیشاور، با كشته شدن شش مهاجم طالبان و 131 نفر از دانش آموزان، معلمین و نیروهای پاكستانی، بعد از 9 ساعت از آغاز این ماجرای تلخ، خاتمه یافت.

ارتش پاكستان و همچنین پلیس شهر پیشاور دقایقی پیش اعلام كردند كه تمام شش فرد مهاجم عضو گروه تروریستی تحریك طالبان پاكستان موسوم به 'تی.تی.پی' كشته شدند. بیش از یكصد نفر از قربانیان این حادثه، دانش آموزان بودند.

'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاكستان سه روز عزای عمومی (چهارشنبه تا جمعه) در سراسر این كشور اعلام كرد.

'محمد نواز شریف' نخست وزیر و 'ژنرال راحیل شریف' فرمانده ارتش پاكستان برای نظارت مستقیم بر عملیات نظامی علیه گروگانگیران، بلافاصله بعد از آغاز حادثه گروگانگیری در مدرسه ای در پیشاور، به این شهر رفتند.

نواز شریف قبل از عزیمت به پیشاور، به همراه تعداد زیادی از مقامات و مسوولان پاكستان، این اقدام طالبان را بشدت محكوم كرد و به تمام نیروهای پلیس و امنیتی در منطقه دستور داده است با اولویت حفظ جان دانش آموزان و معلمان، بسرعت به ماجرای گروگانگیری خاتمه دهند اما این حادثه تروریستی در نهایت با 131 كشته خاتمه یافت.این مدرسه حدود 500 دانش آموز دارد.

نواز شریف در بدو ورود به پیشاور، در گفت و گوی كوتاهی با رسانه ها گفت: ارتش پاكستان درحال انجام علمیات سنگین و موثر 'ضرب عضب' علیه شبه نظامیان طالبان در مناطق قبایلی پاكستان است و حملات تروریستی نظیر حادثه امروز در مدرسه پیشاور، در تلافی حملات موثر ارتش علیه شبه نظامیان طالبان صورت گرفته كه تاثیری در عملیات بزرگ ارتش نخواهد داشت.

وی گفت: تردیدی وجود ندارد كه عملیات ضرب عضب تا زمان نابودی كامل تروریسم در پاكستان ادامه خواهد یافت و حوادثی مثل حادثه امروز پیشاور نمی تواند این عملیات بزرگ را متوقف كند.

گروه تحریك طالبان پاكستان مسوولیت این حمله تروریستی و گروگانگیری را برعهده گرفته است.

ارتش پاكستان از شش ماه پیش تاكنون، با انجام حملات نظامی گسترده به مناطق قبایلی وزیرستان شمالی علیه مواضع شبه نظامیان، حدود یكهزار و 300 نفر از شبه نظامیان را كشته است.

دولت هند، نخستین واكنش را به این حادثه تروریستی نشان داد و ضمن محكوم كردن آن، با خانواده های قربانیان این حمله تروریستی ابراز همدردی كرد.

آساق*1**1723

سرخط اخبار جهان