۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۸
کد خبر: 81428795
T T
۰ نفر
بيش از  30 درصد صنايع آلاينده كشور در اصفهان استقرار دارد

اصفهان- ايرنا- مديركل محيط زيست اصفهان اعلام كرد: بيش از 30 درصد از صنايع آلاينده كشور در استان اصفهان مستقر شده و اين مسئله يكي از مهمترين چالشهاي زيست محيطي اين منطقه است.

به گزارش ايرنا « حميد ظهرابي» سه شنبه طي سخناني در نشست بررسي مشكلات زيست محيطي شهرستان مباركه افزود: از مجموع 3 هزار و 200 صنعت آلاينده موجود در ليست سازمان حفاظت محيط زيست كشور ، 948 واحد در استان اصفهان مستقر است .

ظهرابي استقرار حدود دو سوم واحدهاي صنعتي و خدماتي در شش درصد مساحت استان را از جمله دلايل مهم افزايش آلاينده هاي هوا در شهر اصفهان و شهرستانهاي اطراف آن بيان كرد و گفت: وجود صنايع آلاينده اي مانند فولاد، ذوب آهن، پالايشگاه و نيروگاه ها بر ميزان آلودگي هواي استان اصفهان افزوده است.

وي از تشديد برخورد با صنايع آلاينده خبر داد و اظهار كرد: معرفي حدود 100 واحد آلاينده به مراجع قضايي از جمله اقدامات صورت گرفته در اين خصوص بوده است.

مديركل حفاظت محيط زيست اصفهان تاكيد كرد: به منظور كاهش آلايندگي صنايع ، طي بازديدهاي مكرر از اين صنايع و سنجش ميزان آلايندگي آنها، همچنين تدوين برنامه جامع كاهش آلايندگي صنايع اصفهان، از واحدهاي صنعتي خواسته شده تا برنامه خود را به منظور كاهش آلايندگي هاي موجود،تدوين و ارائه كنند.

وي افزود: در حال حاضر 30 واحد صنعتي بزرگ اصفهان برنامه دو ساله خود به منظور كاهش آلايندگي را در اختيار اداره كل حفاظت محيط زيست استان قرار داده و كارشناسان مربوطه در حال بررسي و رفع نواقص برنامه ها به منظور ابلاغ براي اجرا هستند.

وي تاكيد كرد : با صنايع آلاينده قاطعانه برخورد خواهد شد و به هيچ عنوان دراين زمينه مماشات نخواهيم كرد.

نماينده مردم شهرستان مباركه در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: حفاظت از محيط زيست وظيفه عمومي است كه بايد از سوي همه دستگاهها و مسوولان محترم شمرده شود.

«علي ايرانپور» اظهار داشت: در سالهاي اخير يكي از خواسته هاي جدي مردم اين شهرستان بهره مندي از محيط زيست سالم بوده و اين يك حق بديهي است كه نمي توان انسان را از مطالبه آن برحذر داشت.

ايرانپور پيگيري مساله رفع آلاينده ها و برخورداري مردم از محيط زيست سالم را از محورهاي كاري خود عنوان كرد و افزود : هيچ چيزي را نمي توان جايگزين سلامت مردم كرد.

شهرستان مباركه با 143 هزار نفر جمعيت در 45 كيلومتري جنوب غربي اصفهان قرار دارد.

شهر اصفهان و مناطق اطراف آن از جمله شهرستان مباركه طي چند هفته گذشته شاهد الودگي شديد تا مرز اضطرار بوده و روزهاي نفس گيري را تحمل مي كند .

7150پ/ 556 / 1539
۰ نفر