۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۳
کد خبر: 81428687
T T
۰ نفر
توانمند سازی زنان در عرصه فرهنگی و اقتصادی مورد توجه دولت است

قم - ایرنا - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: توانمند سازی زنان در عرصه فرهنگی و اقتصادی با توسعه كارآفرینی مورد توجه دولت است.

به گزارش ایرنا، 'شهیندخت مولاوردی' روز سه شنبه در حاشیه دیدار با آیت الله 'عبدالله جوادی آملی' از مراجع تقلید در گفت و گو با خبرنگاران به اقدامات معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طی 15 ماه گذشته اشاره كرد و اظهار داشت: طبق ماده 230 برنامه پنجم توسعه برنامه ها در حول 14 محور مورد اقدام قرار گرفت كه توانمندسازی زنان از نظر اقتصادی و فرهنگی و توسعه كارآفرینی نیز جزو این برنامه ها است.

وی افزود: تامین و تقویت امنیت و سلامت، آموزش و نیز تعمیق باورهای دینی از جمله دیگر اقداماتی است كه در طی این مدت صورت گرفته است.

وی با اشاره به بهره مندی از نظرات و رهنمودهای مراجع تقلید گفت: در سفر به استان قم گزارشی از عملكرد این معاونت ارایه كردیم تا بتوانیم در جهت رفع موانع مشكلات جامعه زنان از همفكری مراجع و علما بهره مند شویم.

مولاوردی افزود: در این دیدارها مراجع تقلید و علما با بیان اینكه زنان نیمی از جمعیت كشور را تشكیل می دهند به ارزش های اسلامی در خصوص جایگاه زنان تاكید كردند.

وی ادامه داد: به علت موضوعات مختلف در خصوص زنان ، مراجع و علما به تقویت نهاد خانواده، وضعیت اجتماعی زنان و آسیب شناسی در حیطه های مختلف زنان را مورد اهتمام قرار دادند.



*چهره زن مسلمان در شرایط كنونی به جهان معرفی شود

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین روز سه شنبه در جمع پژوهشگران دانشگاه ادیان و مذاهب قم به مناسبت هفته پژوهش گفت: در شرایط كنونی با استفاده از ظرفیت حوزه و دانشگاه چهره زن مسلمان به جهان معرفی شود.

'شهیندخت مولاوردی' افزود: امروز در منطقه برخی افراد با نام اسلام دست به حركت هایی زده اند كه بیشترین قربانیان زنان و كودكان هستند در این راستا باید با استفاده از ظرفیت حوزه و دانشگاه با موضع قاطع در مجامع جهانی وارد شویم.

وی افزود: معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده آماده گفت و گوی دینی و شنیدن منتقدان و مخالفان در حوزه مباحث زنان است تا با مواضع اسلامی جایگاه زنان مسلمان را مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: كارگروه های مختلفی از جمله حقوق زنان، آسیب های اجتماعی زنان، تعمیق باورهای دینی، اقوام و ادیان، و خانواده های سالم تشكیل شده است كه كارشناسی و آسیب شناسی مسائل زنان را برعهده گرفته است؛ همچنین در پنجمین نشست امور زنان و خانواده كه در كشور باكو برگزار شد، پیشنهاد تاسیس مركز مطالعات و پژوهش‌های حوزه زنان و خانواده را ارایه كردیم تا با راه اندازی این مركز مطالعات زنان در كشورهای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی گفت: به علت پیچیدگی مسائل زنان محققان تاكنون نتوانسته اند تحقیقات درستی را در این زمینه انجام دهند.

وی افزود: تحلیل درست و واقع بینانه از طریق پرسشنامه بدرستی بدست نمی آید از این رو مسائل و مباحث زنان در نیمه تاریك جامعه قرار گرفته است.



*سه هزار و 500 نفر در دانشگاه ادیان و مذاهب مشغول به تحصیل هستند

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب روز سه شنبه دردیدار معاون رییس جمهوری درامورزنان و خانواده از تحصیل سه هزار و 500 نفر در مقطع فوق لیسانس خبر داد .

حجت الاسلام و المسلمین' سید ابوالحسن نواب' با اشاره به تحصیل بانوان و آقایان در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: همچنین 600 نفر نیز در مقطع دكترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: این مركز تنها دانشگاهی است كه به صورت اختصاصی در خصوص ادیان و مذاهب مختلف به تدریس و پژوهش می پردازد و در این رشته ها دانشجو پذیرش می كند.

وی ادامه داد: بیشترین افراد جذب شده در این دانشگاه از طلاب حوزه های علمیه و بانوان فارغ التحصیل از جامعه الزهرا(س) حوزه علمیه خواهران هستند.

نواب با اشاره به رشته های ارایه شده در این دانشگاه گفت: ادیان شرق، ادیان ابراهیمی و دین‌پژوهی و موضوعات زن در ادیان و حقوق زنان از جمله مباحثی است كه ارایه می شود.

وی افزود: این دانشگاه آماده همكاری با معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، با ارایه پژوهش در جایگاه زنان در آموزه های اسلامی و سایر ادیان است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، امروز در سفر به قم با آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید و 'ابراهیم امینی' از اساتید برجسته حوزه علمیه و حجت الاسلام علی بنایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم دیدار و گفت و گو كرد.

حضور در دانشگاه مفید و سخنرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم نیز از دیگر برنامه های معاون رییس جمهوری در سفر یك روزه به قم معاون رییس جمهوری است .ك/3

/8138/ 550/ 1596
۰ نفر